mplayer
Fra : carsten

Dato : 15-05-08 18:35

Hej jeg har lige et lille problem med mplayer
ERROR: could not open required Directshow codec wmvdmod.dll

jeg har fundet den wmvdmod.dll på nettet, men hvor skal jeg placere den for
at mplayer kan gøre brug af den ?

/Carsten

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 15-05-08 18:49

tor, 15 05 2008 kl. 19:34 +0200, skrev carsten:
> Hej jeg har lige et lille problem med mplayer
> ERROR: could not open required Directshow codec wmvdmod.dll
>
> jeg har fundet den wmvdmod.dll på nettet, men hvor skal jeg placere den for
> at mplayer kan gøre brug af den ?

Jeg ville gætte på /usr/lib/codecs

/andreas

Fra : Carsten

Dato : 15-05-08 20:27

beklager der var ingen af de to ovenstående tips der kunne bruges,
er det ikke muligt at konvertere en wmv til avi eller noget andet som
mplayer kan afspille
--
/Carsten

Fra : Lars Stokholm

Dato : 15-05-08 19:19

carsten wrote:
> Hej jeg har lige et lille problem med mplayer
> ERROR: could not open required Directshow codec wmvdmod.dll
>
> jeg har fundet den wmvdmod.dll på nettet, men hvor skal jeg placere den for
> at mplayer kan gøre brug af den ?

Mit styresystem (FreeBSD) har en port (multimedia/win32-codecs), der
placerer den i /usr/local/lib/win32/.

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 15-05-08 20:35

tor, 15 05 2008 kl. 21:26 +0200, skrev Carsten:
> beklager der var ingen af de to ovenstående tips der kunne bruges,
> er det ikke muligt at konvertere en wmv til avi eller noget andet som
> mplayer kan afspille

mplayer kan fint afspille wmv hvis du har win32 codex'erne installeret.
Dog kan den ikke afspille hvos der er DRM (kopibeskyttelse), men så kan
du heller ikke konvertere.

du kan også prøve at bruge VLC playeren. Den er også god til mange
formater.

Måske du også kunne oplyse hvilken system du bruger, så kunne det være
der var mere specifik hjælp.

/andreas

Fra : Carsten

Dato : 15-05-08 21:26

Andreas Lorensen wrote:

> [...]
> formater.
>
> Måske du også kunne oplyse hvilken system du bruger, så kunne det være

som i er inde på er det sikkert DRM der er problemet !

og det er en Kubunto 7.10
--
MHV
Carsten

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 15-05-08 20:36

Fra : Kent Friis

Dato : 24-05-08 22:16

Den Thu, 15 May 2008 19:34:50 +0200 skrev carsten:
> Hej jeg har lige et lille problem med mplayer
> ERROR: could not open required Directshow codec wmvdmod.dll
>
> jeg har fundet den wmvdmod.dll på nettet, men hvor skal jeg placere den for
> at mplayer kan gøre brug af den ?

Det er sandsynligvis Windows-udgaven af wmvdmod.dll du har fundet. Den
kan du ikke bruge, du skal have mplayers egen udgave fra mplayerhq
(en af Win32 codecs pakkerne).

DLL'erne er ikke bare en kopi, de er tilpasset så de virker med mplayer.

Mvh
Kent