TDC Play
Fra : Lars Raaby

Dato : 12-05-08 12:57

Hvordan får jeg min Ubuntu til at spille musik hentet på play?
Musikken er krypteret med DRM

--
venlig hilsen
Lars Raaby

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 12-05-08 14:00

Lars Raaby wrote:
> Hvordan får jeg min Ubuntu til at spille musik hentet på play?
> Musikken er krypteret med DRM

Fluendo Multimedia Codecs

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 12-05-08 14:43

Fra : Bjarne Wichmann Pete~

Dato : 12-05-08 15:54

Michael Rasmussen wrote:

> Er det hear/say, eller har du selv erfaring?

Jeg tror nu ikke de kan klare DRM

> Hvilke playere kan anvende codecs?

Alle der benytter GStreamer som backend?

Bjarne

Fra : Bjarne Wichmann Pete~

Dato : 12-05-08 15:56

Lars Raaby wrote:

> Hvordan får jeg min Ubuntu til at spille musik hentet på play?
> Musikken er krypteret med DRM

Hvis du har adgang til en Windows-maskine, så findes der flere programmer
der kan fjerne DRM fra filerne. OG det er helt legalt at bryde DRM når du
skal afspille musikken fra et system der ikke understøtter DRM.

Jeg kan anbefale SoundTaxi.

Bjarne

Fra : Lars Raaby

Dato : 12-05-08 21:11

Bjarne Wichmann Petersen skrev:
> [...]
> der kan fjerne DRM fra filerne. OG det er helt legalt at bryde DRM når du
> skal afspille musikken fra et system der ikke understøtter DRM.

Jeg har adgang til en windows maskine og har da også brugt den
til at hente musik med. Men spørgsmålet gik jo på om det er
muligt at undgå en windows maskine.
Dem der har MAC har desværre samme problem som os der bruger linux.

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby

Fra : Bjarne Wichmann Pete~

Dato : 13-05-08 08:30

Lars Raaby wrote:

> Jeg har adgang til en windows maskine og har da også brugt den
> til at hente musik med. Men spørgsmålet gik jo på om det er
> muligt at undgå en windows maskine.

Det er ikke lykkedes mig at finde et program til linux der kan fjerne DRM.
Dem jeg har kunnet finde er alle til Windows. Så jeg bruger en Windows-boks
midlertidigt indtil DRM er fjernet og filerne - lovligt - er kopieret over
på min linux-boks.

Du kunne prøve med Wine, men jeg tvivler.

Bjarne

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 13-05-08 09:58

http://img.alibaba.com/photo/11730506/Audio_Extension_Cable.jpg