Hvilket bundkort/chipset
Fra : Jesper Poulsen

Dato : 07-05-08 11:23

Greetings!

Mit drømmebundkort er udgået (Asus M2V) og jeg skal derfor bruge en
alternativ løsning.

Der er ganske få krav:
- Dist-upgrade _skal_ være en mulighed på Debian-baserede Linux-distro'er.
- PCIe.
- Socket AM2.
- Godt med PCI-slots, da jeg har lydkort og netkort til PCI.

Hvad skal jeg kigge efter?

Jesper Poulsen

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 07-05-08 17:52

Den Wed, 07 May 2008 12:23:09 +0200 skrev Jesper Poulsen:

> Greetings!
>
> Hvad skal jeg kigge efter?

Pigerne er ualmindeligt søde lige nu, så kik på dem

Karl Erik.

Fra : J

Dato : 08-05-08 14:12

On Wed, 07 May 2008 12:23:09 +0200, Jesper Poulsen
<nospam@ingensteder.dk> wrote:

> [...]
>- PCIe.
>- Socket AM2.
>- Godt med PCI-slots, da jeg har lydkort og netkort til PCI.

Det ser ud til at være et problem at finde et AM2 bundkort m. via
chipset (som du plejer at anbefale p.gr.a. dist-upgrade)

Jeg kan kun foreslå www.ebay.co.uk

at købe asus M2V der. Paypal er udbredt i UK, og told er intet
problem.

Men det viser sig desværre, at i UK finder man ikke rigtigt noget. I
tyskland ikke nogle m. paypal, men i USA:

http://computers.search.ebay.com/m2v_Socket-AM2_W0QQcatrefZC6QQdfspZ32QQfposZQ5AIPQ2fPostalQQfromZR2QQfsooZ2QQfsopZ32QQftrtZ1QQftrvZ1QQsabfmtsZ1QQsacatZ149173QQsadisZ200QQsaobfmtsZinsifQQsargnZQ2d1QQsaslcZ2QQsbrftogZ1QQsofocusZbs

mvh

John

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 08-05-08 22:19

On Wed, 07 May 2008 12:23:09 +0200, Jesper wrote:

> Mit drømmebundkort er udgået (Asus M2V) og jeg skal derfor bruge en
> alternativ løsning.

> Der er ganske få krav:
> - Dist-upgrade _skal_ være en mulighed på Debian-baserede Linux-distro'er.

Hvad er historien der ligger bag dette punkt?

Mvh.

Adam

--
Min cykel er blevet stjålet - hjælp med at finde den: Adam Sjøgren
<http://kammeratadam.dk/arkiv/2008/05/07/cykel_stjaalet> asjo@koldfront.dk

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 08-05-08 22:25

Adam Sjøgren wrote:

> Hvad er historien der ligger bag dette punkt?

Det er ikke alle chipsets der vil være med til en dist-upgrade.

Jesper Poulsen

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 08-05-08 22:26

On Thu, 08 May 2008 23:24:39 +0200, Jesper wrote:

> Det er ikke alle chipsets der vil være med til en dist-upgrade.

Hvad er forklaringen på det? Jeg kan ikke se hvad et chipset har med
installering af nogle pakker at gøre (det er derfor jeg - nysgerrigt -
spørger om hvad problemet er).

Mvh.

Adam

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 09-05-08 23:08

On Fri, 09 May 2008 09:26:10 +0200, Jesper wrote:

> Visse nVidia-pakker kan ikke finde ud af det. Og derfor hører jeg gerne
> fra folks erfaringer med dist-upgrade på alverdens AM2-bundkort.

dist-upgrade fra hvilken Debian version til hvilken? bo til hamm?

Det er vel ikke ved dist-upgrade i al almindelighed det problem du
ønsker at undgå optræder?

Er det ikke ikke koblet til nogle specifikke versioner af pakker der
indgår i opgraderingen fra en specifik release til en anden?

Opstår problemet kun når man opgraderer fra version N til version M, og
ikke hvis man installerer version M direkte?

Mvh.

Adam

--
"Omvejviser" Adam Sjøgren