"find" og finde nyeste subdir
Fra : Erik

Dato : 06-05-08 14:44

Hvis jeg har følgende dir-struktur:

dir1\abc\
dir1\def\
dir2\ghi\
dir3\
dir4\jkl\
dir4\mno\

Hvordan finder jeg den nyeste subdir (abc,def,ghi,jkl,mno) under hver
hoveddir (dir1-4) således, at jeg får følgende liste:

dir1\def\
dir2\ghi\
dir4\mno\

Kan det mon gøre i én find eller er vi ude i noget "ls -ltr | tail -n 1" for
hver hoveddir?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-05-08 19:48

Erik skrev:

> Kan det mon gøre i én find eller er vi ude i noget "ls -ltr | tail -n 1" for
> hver hoveddir?

Du kan ikke gøre det i én find.

Spørgsmålet er så hvad du vil have det bedst med? Et lille shell script
eller fx brygge noget Perl sammen.

Fra : Erik

Dato : 07-05-08 09:44

> Du kan ikke gøre det i én find.
> Spørgsmålet er så hvad du vil have det bedst med? Et lille shell script
> eller fx brygge noget Perl sammen.

Jeg har lavet det i et BASH script men troede "find" kunne hjælpe mig til at
gøre det i én linie. Men en "while" løkke er indtil videre min løsning.

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 06-05-08 20:45

Erik wrote:
> [...]
> dir4\mno\
>
> Kan det mon gøre i én find eller er vi ude i noget "ls -ltr | tail -n 1" for

Prøv sådan:
ls -ltR | grep /
(bemærk R for recursiv, ikke r)

Jørgen Heesche
mailto:heesche@webspeed.dk

Fra : Erik

Dato : 07-05-08 09:43

> Prøv sådan:
> ls -ltR | grep /
> (bemærk R for recursiv, ikke r)

"r" = reverse = de nyeste står nederst. Jeg var ikke ude på at søge
rekursivt, da det ikke vil gavne her.

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 07-05-08 12:40

Erik wrote:

> "r" = reverse = de nyeste står nederst. Jeg var ikke ude på at søge
> rekursivt, da det ikke vil gavne her.

Hvis du vil søge ned i subdirectories skal du have option R.
Men der ikke noget i vejen for at bruge både stort R og lille r:
ls -ltRr

Jørgen Heesche
mailto:heesche@webspeed.dk