Kubuntu 7.10 - 8.05
Fra : Jørgen Knudsen

Dato : 06-05-08 12:27

Omkring slutningen af april diskuteredes her i gruppen 8.05's eventuelle
vanskeligheder med nogle grafikkort. Jeg har et nvidia 6100 på
bundkortet og efter installering af Kubuntu 8.05 kan jeg ikke få
opløsningen højere end 800x600, ihvertfald ikke grafisk. I windows
virker alt fint! Er der en, der har en løsning - skal det gøres over
konsollen - hvordan?

Venlig hilsen - Jørgen

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 06-05-08 12:31

Jørgen Knudsen wrote:
> [...]
> opløsningen højere end 800x600, ihvertfald ikke grafisk. I windows
> virker alt fint! Er der en, der har en løsning - skal det gøres over

System => Administration => Hardware Drivers (hed før Restricted Driver
Manager)
Det er 8.04 du har.