find kommando og finde filer nyere end 24 ~
Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 06-05-08 07:31

Hej Ng

Jeg sidder og bøvler med et script der skal checke om en given backup bliver
kørt korrekt... Denne backup generere nogle image filer på nogle giga som
bliver dumpet på et samba share hver nat. I det share er der filer der kan
være op til en måned gamle.

Det jeg er efter er en find kommando (eller andet) der kan vise filer der er
under 24 timer gamle, altså oprettet inden for det sidste døgn. Alt derover
er jeg ikke interresseret i... jeg har forsøgt mig med mtime og alle
variationer deraf, men de giver mig også filerne der er ældre end et døgn.

Nogen der kan hjælpe lidt

Mvh Jacob

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 06-05-08 07:44

"Jacob d'Andrade" <jacob@REMOVEbastard.dk> writes:

> [...]
>er jeg ikke interresseret i... jeg har forsøgt mig med mtime og alle
>variationer deraf, men de giver mig også filerne der er ældre end et døgn.

"find /hest -mtime -1" skulle da meget gerne virke.

mvh.
   Klaus.

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 06-05-08 07:44

Jacob d'Andrade skrev:

> jeg har forsøgt mig med mtime og alle variationer deraf, men
> de giver mig også filerne der er ældre end et døgn.

Et hurtigt bud vil være

   find /sti -type f -mtime -1

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 06-05-08 07:57

Ak ja, hvor dum kan man være Takker, det var lige det.

Mvh Jacob