Muslimsk Ubuntu
Fra : H@M.invalid

Dato : 04-05-08 13:57

Kan man få en version af Ubuntu Linux, hvor der ikke er afbildninger
af nøgne mennesker, men hvor den let tilgængelige brugerflade og
GNU-licensen er i behold?

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 04-05-08 14:22

H@M.invalid wrote:

> Kan man få en version af Ubuntu Linux, hvor der ikke er afbildninger
> af nøgne mennesker, men hvor den let tilgængelige brugerflade og
> GNU-licensen er i behold?

Google på Ubuntu muslim gav UbuntuME (Muslim Edition).
http://www.ubuntume.com/

Jesper Poulsen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-05-08 18:44

Jesper Poulsen skrev den 04-05-2008 15:21:

> Google på Ubuntu muslim gav UbuntuME (Muslim Edition).
> http://www.ubuntume.com/

Af en eller anden grund kan de godt lide grønt i stedet for orangebrunt.
Er det religiøst bestemt?

(Desuden kan jeg ikke se de er utilfreds med nøgne mennesker, bare at de
gerne vil have koranting og bønnetideralarmer plus diverse med)

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 04-05-08 19:10

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> Af en eller anden grund kan de godt lide grønt i stedet for
> orangebrunt.
> Er det religiøst bestemt?

Mange muslimer, hvis ikke alle, regner grøn for islams farve.

· http://en.wikipedia.org/wiki/Green#Religion_and_philosophy
· http://www.religionfacts.com/islam/symbols.htm

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 07-05-08 22:36

"Klaus Alexander Seistrup" <klaus@seistrup.dk> skrev i meddelelsen

> Mange muslimer, hvis ikke alle, regner grøn for islams farve.
>
> · http://en.wikipedia.org/wiki/Green#Religion_and_philosophy
> · http://www.religionfacts.com/islam/symbols.htm
>
> Mvh,
Ja og blå er kristendommens farve-himlens farve. Men da jeg spurgte her om
man kunne få en blå Ubuntu i stedet for en Afrikabrun blev der skreget
rascist!

Men nu forstår I det måske bedre? For muslimerkan I finde ud af at være
forstående overfor.))

Jens

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 08-05-08 10:08

On Wed, 7 May 2008 23:35:34 +0200, "Jens \"Lyrik\" Bech"
<lyrik@heaven.dk> wrote:

> Men da jeg spurgte her om
> man kunne få en blå Ubuntu i stedet for en Afrikabrun blev der skreget
> rascist!

Jeg tænker "lortebrun", når jeg ser en default Ubuntu.
Sådan er vi så forskellige.

-A

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-08 12:05

Jens "Lyrik" Bech skrev den 07-05-2008 23:35:

> Ja og blå er kristendommens farve-himlens farve. Men da jeg spurgte her
> om man kunne få en blå Ubuntu i stedet for en Afrikabrun blev der
> skreget rascist!

Xubuntu er LIGE noget for dig så. Den er vældig blå.

Eller OS X

(og der er iøvrigt ingenting til hinder for at nogen laver en variant af
Ubuntu til et vilkårligt formål bare kildetekstlicenserne er overholdt)

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 08-05-08 12:07

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Xubuntu er LIGE noget for dig så. Den er vældig blå.

Det er Kubuntu også.

Man kan jo også bare ændre farverne... Hvor svært kan det være...?

Jesper Poulsen

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 09-05-08 22:14

"Jesper Poulsen" <> skrev i meddelelsen

> Det er Kubuntu også.
>
> Man kan jo også bare ændre farverne... Hvor svært kan det være...?

LOL. Det er godtnok sjovt, at folk tweeker og ændre farver og baggrunde
i windows til den store guldmedalje, men i Ubuntu. Der skaber man sig
brun i hovedet over farverne, selv om man har større magt over hvilke
farver der bruges i de forskellige winduer.

mvh
Henning

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 04-05-08 14:25

H@M.invalid wrote:
> Kan man få en version af Ubuntu Linux, hvor der ikke er afbildninger
> af nøgne mennesker, men hvor den let tilgængelige brugerflade og
> GNU-licensen er i behold?

Er der afbildninger af nøgne mennesker? Har jeg aldrig lagt mærke til.

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 04-05-08 14:29

søn, 04 05 2008 kl. 12:56 +0000, skrev H@M.invalid:
> Kan man få en version af Ubuntu Linux, hvor der ikke er afbildninger
> af nøgne mennesker, men hvor den let tilgængelige brugerflade og
> GNU-licensen er i behold?

Et interessant spørgsmål...Kan du henvise til hvor i installationen der
er nøgne mennesker?

Måske nogle fra det her projekt kan hjælpe, da jeg forestiller mig at de
heller ikke er større tilhænger af nøgenhed. Projektet er dog
midlertidigt afbrudt men der er måske nogle der ligger inde med
erfaringer og viden om at tilpasse ubuntu i en religiøs retning.

http://www.whatwouldjesusdownload.com/christianubuntu/

/andreas

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 04-05-08 14:36

søn, 04 05 2008 kl. 15:24 +0200, skrev Jesper Staun Hansen:

> Er der afbildninger af nøgne mennesker? Har jeg aldrig lagt mærke til.

Det har jeg heler ikke lagt mærke til - men måske det er den
hud-lignende farve som default-temaet human har der kan virke
anstødeligt.

/andreas

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 04-05-08 15:39

On Sun, 04 May 2008 15:29:21 +0200, Andreas wrote:

> Et interessant spørgsmål...Kan du henvise til hvor i installationen der
> er nøgne mennesker?

I en af de tidlige udgaver optrådte tre letpåklædte afrikanere i default
login og baggrund - vist nok som en del af en kalender-pakke der blev
opdateret med jævne mellemrum.

Her er et resumé:
<http://robitaille.wordpress.com/2007/04/14/the-naked-people-artwork-in-ubuntu/>

Det var ret uskyldigt, men skabte alligevel en del ballade.

Siden har der vist ikke været afbildet mennesker.

Så svaret på det oprindelige spørgsmål må være: "Ja, samtlige versioner
af Ubuntu fra 4.10 warty warthog og fremefter".

Mvh.

Adam

--
"I'm a driver, I'm a winner, things are gonna change, Adam Sjøgren
I can feel it." asjo@koldfront.dk

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 04-05-08 15:46

søn, 04 05 2008 kl. 16:38 +0200, skrev Adam Sjøgren:
> [...]
>
> Så svaret på det oprindelige spørgsmål må være: "Ja, samtlige versioner
> af Ubuntu fra 4.10 warty warthog og fremefter".

Ja det kan jeg godt se - det var nok lidt uheldige billeder trods deres
uskyldighed. Men det var altså ikke i en default installation, men noget
der skulle installeres efterfølgende som jeg forstår.

/a

Fra : Sune Vuorela

Dato : 04-05-08 17:18

On 2008-05-04, Andreas Lorensen <andlo@fita.dk> wrote:

> Ja det kan jeg godt se - det var nok lidt uheldige billeder trods deres
> uskyldighed. Men det var altså ikke i en default installation, men noget

<skamløs selvpromovering>
så er de begyndt på det i deres navne i stedet:

http://pusling.com/blog/?p=59
</>

/sune

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 04-05-08 15:52

On Sun, 04 May 2008 16:46:24 +0200, Andreas wrote:

> Men det var altså ikke i en default installation, men noget der skulle
> installeres efterfølgende som jeg forstår.

Det var default lige _op til_ den første officielle release af Ubuntu.

Så den oprindelige spørger må være en trold der har været i hi i næsten
4 år (fra oktober 2004 til nu).

Mvh.

--
"Limonès, c'est nous" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 04-05-08 15:54

søn, 04 05 2008 kl. 16:52 +0200, skrev Adam Sjøgren:

> Det var default lige _op til_ den første officielle release af Ubuntu.
>
> Så den oprindelige spørger må være en trold der har været i hi i næsten
> 4 år (fra oktober 2004 til nu).

Men det var da en interesant læsning du sendte - og et fornuftigt valg
at det ikke re med længere selvom det er nogle flotte billeder.

/a

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 04-05-08 17:32

On Sun, 04 May 2008 16:17:56 +0000, Sune Vuorela wrote:

> <skamløs selvpromovering>
> så er de begyndt på det i deres navne i stedet:
>
> http://pusling.com/blog/?p=59
> </>
>
> /sune

Fnis. Men kom den ikke 23 dage for sent?

Fra : Georg Sluyterman

Dato : 07-05-08 18:24

H@M.invalid wrote:
> Kan man få en version af Ubuntu Linux, hvor der ikke er afbildninger
> af nøgne mennesker, men hvor den let tilgængelige brugerflade og
> GNU-licensen er i behold?

Ubuntu, Xubuntu og Kubuntu.

--
Vh. Georg

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 07-05-08 23:51

On Wed, 7 May 2008 23:35:34 +0200, Jens wrote:

[...]
> da jeg spurgte her om man kunne få en blå Ubuntu i stedet for en
> Afrikabrun blev der skreget rascist!

Kan du give et link til den tråd?

Mvh.

Adam