OpenMoko?
Fra : Thomas Jensen

Dato : 01-05-08 08:07

Jeg kan se der har været et foredrag i DKUUG om OpenMoko i går. Nogen her
der var der og kan fortælle nyt om OpenMoko?

Så i den nye freeone? Er den lækker? Stor?

Hvor 'Linux' er den? Kan man åbne en terminal og køre et script?

Hvornår kan man få den?

Andre interessante oplysninger?

--
Thomas Jensen, Horsens

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 01-05-08 13:34

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 01-05-08 17:48

On Thu, 2008-05-01 at 14:33 +0200, Michael Rasmussen wrote:
> Det blev filmet, så foredrag og slides bliver tilgængeligt på nettet.
> ftp://ftp.dkuug.dk/pub/video/2008-04-30-openmoko

get MVI_1120.AVI: server said: MVI_1120.AVI: Permission denied.

Fra : Keld Jørn Simonsen

Dato : 01-05-08 19:13

Den Thu, 01 May 2008 18:47:44 +0200. skrev Christian E. Lysel:

> get MVI_1120.AVI: server said: MVI_1120.AVI: Permission denied.

Ja, jeg har lagt noget video op, men altså langtfra det hele. Det er
nogen store filer at rode med især når jg kun har 512 kb upload
hjemmefra.

Brug iøvrigt hellere .MPG versionerne, de fylder meget mindre. men AVI
versionerne er de originale, og kan nok være i en bedre kvalitet.
Lydkvaliteten skulle dog være det samme. Jeg har rettet fejlem med
permissions.

oles slides er også lagt op.

Fra : Keld Jørn Simonsen

Dato : 03-05-08 14:09

Den Thu, 01 May 2008 18:12:42 +0000. skrev Keld Jørn Simonsen:

> Ja, jeg har lagt noget video op, men altså langtfra det hele. Det er
> nogen store filer at rode med især når jg kun har 512 kb upload
> hjemmefra.

Nu har jeg fået lagt næste alt op.

Jeg mangler en ca 15 minutter af den første fil, hvor jeg har problemer
med en fil over 2 GB og så gphoto2 til at overføre fra mit Canon-kamera,
som ikke kan forstå at behandle mit sd-kort som en almindelig usb-enhed,
og mine sd-kortlæsere som ikke kan læse et 16 GB SD-kort. Det ender vel
med at jeg må hacke gphoto2 til at håndtere filer over 2 GB. Eller er
der andre programmer der er gode til at behandle digitalkameraer, og som
ikke bruger gphoto2 i bunden?

> oles slides er også lagt op.

God fornøjelse
keld

Fra : Sune Vuorela

Dato : 03-05-08 14:26

On 2008-05-03, Keld Jørn Simonsen <keld@dkuug.dk> wrote:
> der andre programmer der er gode til at behandle digitalkameraer, og som
> ikke bruger gphoto2 i bunden?

Alt hvad jeg kender bruger gphoto2.

/Sune

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 01-05-08 17:54

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 01-05-08 18:39

On Thu, 2008-05-01 at 18:53 +0200, Michael Rasmussen wrote:
> Jeg har intet med serveren at gøre, så jeg kan desværre ikke gøre noget
> ved situationen:-\

Min kollega siger altid ... "det går over med tiden" ... det ser også ud
til at passe denne gang :)

Fra : Jesper Lund

Dato : 01-05-08 19:20

Keld Jørn Simonsen wrote:

> Brug iøvrigt hellere .MPG versionerne, de fylder meget mindre.

Burde I ikke encode i Ogg Theora? Et foredrag om en fri mobiltelefon bør
ses med et frit video codec

Det er selvfølgelig ment i spøg. Tak for filerne.

--
Jesper Lund

Fra : Keld Jørn Simonsen

Dato : 01-05-08 20:15

Den Thu, 01 May 2008 18:20:19 +0000. skrev Jesper Lund:

> Burde I ikke encode i Ogg Theora? Et foredrag om en fri mobiltelefon bør
> ses med et frit video codec

jeg er da stadig åben over for hvilke formater der bør lægges op.
jeg ville gerne have noget der virker ud-af-æsken for så mange
mennesker som muligt, og som kan streames på en ca 2 mbit/s linje.
Mit valger så faldet på mpg, som de allerfleste vist kan afspille.

Hvis I har gode idéer eller forslag, så kunne I prøve dem af på de .AVI
filer der ligger. Dette er de originale filer som jeg får ud af kameraet.

Hilsen
keld

Fra : Thomas Jensen

Dato : 02-05-08 20:08

Den Thu, 01 May 2008 14:33:43 +0200 skrev Michael Rasmussen:

> Det blev filmet, så foredrag og slides bliver tilgængeligt på nettet.
> ftp://ftp.dkuug.dk/pub/video/2008-04-30-openmoko

Argh, jeg ville gerne have været med. Jeg har lige kigget på
præsentationen, og det ser spændende ud.

Jeg har installeret en OpenMoko emulator, og vil prøve at skrive et par
programmer til telefonen. Jeg har tidligere skrevet et par programmer til
Palm PDA'er, men hvem gider rende rundt med sådan nogen i dag?

--
Thomas

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 02-05-08 20:45