ubuntu som server?
Fra : Jens Thomsen

Dato : 29-04-08 19:04

Jeg skal bygge mig en ny server.
Den skal bruges hjemme som
- firewall (iptables)
- samba
- MySQL
- Apache

Der skal afvikles krypteret filsystem på den (LUKS).

Er Ubuntu Server det rette valg eller bør man se på CentOS?

Fra : Jesper Krogh

Dato : 29-04-08 19:10

I dk.edb.system.unix, skrev Jens Thomsen:
> [...]
>
> Der skal afvikles krypteret filsystem på den (LUKS).
>
> Er Ubuntu Server det rette valg eller bør man se på CentOS?

Ubuntu virker fint med krypteret filsystem. Men om det lige er LUKS
eller det er noget andet er jeg egentligt svar skyldig på.

Jesper(der ikke har erfaringer med CentOS)
--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc, Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : Allan Willems Joerge~

Dato : 29-04-08 19:27

Jens Thomsen <jt@nej.nej> wrote:

> Jeg skal bygge mig en ny server.
> Er Ubuntu Server det rette valg eller bør man se på CentOS?

Ubuntu er næsten altid det rette valg ;) - Jeg ved ikke om de i 8.04 har
fået bygget installation til krypteret volume ind i den grafiske
installer, ellers skal du have fat i alternate install.

--
Allan Willems Joergensen, OnDemand: http://www.nowhere.dk

"Bother," said Pooh, as DELTREE appeared on his computer.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 29-04-08 21:29

"Allan Willems Joergensen" <allan@nowhere.dk> wrote in message

> Ubuntu er næsten altid det rette valg ;) - Jeg ved ikke om de i 8.04 har
> fået bygget installation til krypteret volume ind i den grafiske
> installer, ellers skal du have fat i alternate install.

Tanken var at køre den ren text mode.

Vi tager ubuntu og ser hvad der sker

Takker!

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 29-04-08 22:04

On Tue, 29 Apr 2008 22:29:17 +0200, "Jens Thomsen" <jt@nej.nej> wrote:

> Tanken var at køre den ren text mode.

Så brug Ubuntu Server. Der er også en god holdning til, hvilke
netværks-services der skal køre ved en default install (ingen).

-A

Fra : Allan Madsen

Dato : 30-04-08 12:52

Asbjorn Hojmark kom med følgende:

> Så brug Ubuntu Server. Der er også en god holdning til, hvilke
> netværks-services der skal køre ved en default install (ingen).
>
> -A

Kik evt også på SME 7.3 server.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 01-05-08 10:57

Allan Madsen wrote:

> Kik evt også på SME 7.3 server.

SME er noget klamp. Det er inkompatibelt med alt andet end sig selv. Den
letteste måde at smadre en SME på er at vælge en ikke-SME pakke.

Backup er heller ikke kompatibelt mellem forskellige SME-versioner, så
man kan ikke hive en backup ind fra versionen før og dermed være sikker
på at alle data stadig virker.

Har en kammerat der mistede mails og andre data gang på gang på gang med
SME. Så skiftede han til Debian og har ikke mistet noget siden som
direkte kan henføres til distroen.

Jesper Poulsen