virtual PC
Fra : Ukendt

Dato : 28-04-08 07:09

hej

findes der en Linux der kan køre en virtuel PC, med Windows.

mvh
Jan

Fra : Sune Vuorela

Dato : 28-04-08 08:33

On 2008-04-28, Jan <jddxxxthorpost.dk> wrote:
> hej
>
> findes der en Linux der kan køre en virtuel PC, med Windows.

Kan de fleste ikke det?

På min debian har jeg i hvert fald let adgang til både qemu og
virtualbox.

/Sune

Fra : J

Dato : 28-04-08 08:33

On Mon, 28 Apr 2008 08:09:29 +0200, "Jan" <jddxxxthorpost.dk> wrote:

>hej
>
>findes der en Linux der kan køre en virtuel PC, med Windows.

Jada.

Du kan bruge enten programmet VirtualBox (som jeg bruger) eller
WmWare.

Du kan gøre det således: enten skal virtualbox se din windows
harddisk, eller du laver med image med c-partitionen af din windows.

Jeg har brugt sidstnævnte teknik til at afprøve nye linuxdistroer.

Det er nok en god ide med meget ram. F.eks. 2 Gb for at køre linux med
XP i virtualbox. Mere hvis det er Vista.

mvh

John

Fra : Peter Jespersen

Dato : 30-04-08 09:16

"Jan" <jddxxxthorpost.dk> wrote:

> hej

Selv hej

> findes der en Linux der kan køre en virtuel PC, med Windows.

Nej VirtualPC findes kun med Windows og vist nok stadig OSX host-support
(Sidst jeg kiggede havde man ligeledes fjernet synlig Linux guest support).

Men der findes andre alternativer, såsom WmWare, Parallels Workstation og
SUN/Innotek VirtualBox - der gør det muligt for næsten enhver Linux
installation at afvikle andre styresystemer.

Sidstnævnte er gratistsoftware (Der findes endda en fri version) og er
yderst kapabelt. Jeg har selv en McVista kørerne på en OpenSUSE lige nu,
ved hjælp af VirtualBox. Jeg har afsat 1Gb hukommelse og omkring 20Gb plads
på harddisken til denne fornøjelse og det kører ganske fint. Så du skal
være forberedt på at hvis det skal køre flydende og til lidt mere end bare
eksperimenter så koster det en del ressourcer.

--

Live long and prosper...