Eee PC
Fra : Steen Jensen

Dato : 21-04-08 17:12

Beklager hvis dette er en forkert gruppe til formålet.
Jeg lurer lidt på den lille nuttede Eee PC fra Asus
http://www.business.dk/article/20080408/techmobil/80408044/

Jeg har leget med en der er købt i England (prisen var 2200,- derovre) -
men prisen herhjemme bliver vist 2400,-

Nogen der ved noget om, hvilken Linux der er på maskinen, og man evt.
kan skifte til Dappix...eller anden Linux?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 21-04-08 17:19

Fra : Sune Vuorela

Dato : 21-04-08 17:25

On 2008-04-21, Steen Jensen <isteen@gmail.com> wrote:
> Nogen der ved noget om, hvilken Linux der er på maskinen, og man evt.
> kan skifte til Dappix...eller anden Linux?

Der er en antik, modificeret xandros.

Min Eee kører debian.

http://wiki.debian.org/DebianEeePC

/Sune

Fra : Steen Jensen

Dato : 21-04-08 17:51

Sune Vuorela <nospam@vuorela.dk> wrote:

> Der er en antik, modificeret xandros.
>
> Min Eee kører debian.

Ok?
Den kan allerede fåes herhjemme, eller du har købt i udlandet?
Dvs. dette er den korrekte gruppe, for når først Eee kommer i handelen
for alvor, kommer der nok pludseligt mange Linux-brugere

Fra : Sune Vuorela

Dato : 21-04-08 18:26

On 2008-04-21, Steen Jensen <isteen@gmail.com> wrote:

> Ok?
> Den kan allerede fåes herhjemme, eller du har købt i udlandet?

Købt i england.

> Dvs. dette er den korrekte gruppe, for når først Eee kommer i handelen
> for alvor, kommer der nok pludseligt mange Linux-brugere

Det er det vel - især hvis man vil mere end hvad standardsoftwaren på
Eee kan.

(Den kommer med firekitten som browser, thunderchicken som emailklient,
openoffice som tekstbehandlingsfætter, en icewm som windowmanager - og
så ellers bidder af en modificeret kde for resten ..)

/Sune