MS Windows
briani 27239
CPU forbrug høj - software til systemoverv~
Fra : Jan Tønder

Dato : 27-05-08 08:57

Hej.

Jeg oplever jævnligt at mit CPU forbrug konstant er på 50-60% på trods af at
der ifølge task-manageren ikke er processer der tager så mange ressourcer.

Årsagen kan jo være mange....

Findes der et program, måske en udvidet task-manager (software til
systemovervågning), som kan fortælle hvilke skjulte processer/programmer der
tager disse ressourcer?

Mvh Jan T

Fra : Jubii

Dato : 27-05-08 09:53

"Jan Tønder" <jan-tonder@FJERNDETTEmail.tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Findes der et program, måske en udvidet task-manager (software til
> systemovervågning), som kan fortælle hvilke skjulte processer/programmer

Måske:
http://systemexplorer.mistergroup.org/

Kan bruges på dansk.

Fra : Jan Tønder

Dato : 27-05-08 12:13

> Måske:
> http://systemexplorer.mistergroup.org/
>
> Kan bruges på dansk.
Det ser lovende ud - mange tak

Mvh Jan T

Fra : Poul Madsen \(7250\)

Dato : 27-05-08 14:28

"Jan Tønder" <jan-tonder@FJERNDETTEmail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Findes der et program, måske en udvidet task-manager (software til
> systemovervågning), som kan fortælle hvilke skjulte processer/programmer

Når du bruger task-manager, så husk at vise for alle brugere. Der kan godt
ligge og køre nogle programmer.
Mvh.
Poul

Fra : erik_ja@mail.tele.dk

Dato : 27-05-08 15:09

Jan Tønder skrev:
> [...]
>
> Findes der et program, måske en udvidet task-manager (software til
> systemovervågning), som kan fortælle hvilke skjulte processer/programmer

Der findes også sysinternals (se Google)

Fra : AN

Dato : 27-05-08 20:23

Hej Jan
Du skal prøve at slå automatisk update af windows fra, den tager ca.50 % CPU
kraft til tider.
Jeg har haft problemet på flere maskiner den sidste tid, og det har være
automatisk update hver gang.
Jeg har søgt hvorfor, men ikke kunnet finde årsagen. Men update stå og søger
i baggrunden.

Skriv lige tilbage hvis det hjælper.
Hilsen Axel

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 28-05-08 21:41

Jan Tønder wrote:

> [...]

> systemovervågning), som kan fortælle hvilke skjulte
> processer/programmer der tager disse ressourcer?

ProcessExplorer fra sysinternals.com fortæller dig alt hvad der er værd at
vide.

Kigger du i egenskaber for en proces, kan du også få at vide hvilke
underprocesser, tråde m.m. den kører.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : sls\(2770\)

Dato : 29-05-08 20:02

"Henrik Stavnshøj" <hesta@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Jeg havde også problemer med at CPU forbrug konstant var over 50%, og der
var det mit soundblaster audigy 2, der var skyld i det.

// Sid

Fra : Jan Tønder

Dato : 30-05-08 09:07

Tak for jeres svar - så har jeg lidt at "gå efter".

Mvh Jan T