MS Windows
briani 27239
Vista problem
Fra : IKJ

Dato : 23-05-08 15:58

En af mine venner med en Dell Inspiron med Vista har problem/kan ikke køre
med et program som ellers kører fint i XP

Det flynavigeringsprogrammet NavBox ProPlan 5.2

Den hollandske leverandør melder således ud:
"Windows Vista

As far as we are aware the only known major issue is that the "Help" files
are not Vista compatible. A VISTA patch to solve this problem is available
for download fom the Microsoft web site.

Please also do NOT install the software in the default path of c:\program
files\ pp50 (or qp50). We suggest for VISTA that you change the installation
path to c:\program files 1\pp50 or qp50. "

Når vi gør som beskrevet, bliver programmet fint installeret

Databasen skal opdateres månedlig og her går det galt, det har virket en
enkelt gang og ellers ikke.

Så har vi fjernet programmet fuldstændig og slettet resterende filer via søg
i stifinder.

Alligevel bliver noget hængende og resultatet er samme problemer igen.

Findes der noget som kan slette programmet og restfilerne.?

Findes der et lille styreprogram som man kan installere under Vista til at
køre netop et sådant program?

Mener der findes et lille gratis "Bedstemor" program?

mvh IKJ

Fra : Jens

Dato : 23-05-08 19:24

> Mener der findes et lille gratis "Bedstemor" program?

Prøv at hente Sun xVM Virtualbox (den er gratis) og installer WIN XP i den
og derefter installer dit program her

Jens

Fra : IKJ

Dato : 25-05-08 15:21

"Jens" <ja@jmail.dx> skrev i en meddelelse

> Prøv at hente Sun xVM Virtualbox (den er gratis) og installer WIN XP i den
> og derefter installer dit program her
>
> Jens

Tak til Jens for svaret. Har downloadet Sun xVM Virtualbox, nu prøver jeg på
min egen PC først.

mvh IKJ