MS Windows
briani 27239
Kan an slette NERO ?
Fra : Ukendt

Dato : 22-05-08 09:45

Jeg fik med en brænder leveret en DVD med NERO 7 Essentials, men fandt
den lidt rodet og jeg afinstallerede den men "Tilføj fjern"

Så hentede jeg en prøveudgave af NERO 8, men den kan alt for meget så
den smed jeg også ud. Selv om den er slettet på samme måde gennem
kontrolpanel etc. er der en masse filer tilbage der hedder noget med
NERO 8 når jeg søger i "SØG".

Der er ialt 61 filer, hvis jeg markerer dem og klikker slet får jeg en
melding om at:

Det er ikke muligt at slette filen: Kildefilen eller -disken kan ikke læses.

Jeg har lige kørt "diskdefragmentering" og "oprydning", men det hjalp
ikke ????

Kan jeg ikke få dem alle væk fra min maskine på en eller andn måde?

Med venlig hilsen Mr. Mox

Fra : Jørgen Christensen

Dato : 22-05-08 09:52

> Kan jeg ikke få dem alle væk fra min maskine på en eller andn måde?
>
> Med venlig hilsen Mr. Mox

På Nero's hjemmeside ligger Clean Tool under Tools & Utilities til
henholdsvis Nero 6, 7 og 8.

Mvh. Jørgen.

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-08 15:33

Jørgen Christensen skrev:

> På Nero's hjemmeside ligger Clean Tool under Tools & Utilities til
> henholdsvis Nero 6, 7 og 8.
>
> Mvh. Jørgen.

Mange tak, jeg prøver der

Mr. Mox

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-08 16:40

Jørgen Christensen skrev:

> På Nero's hjemmeside ligger Clean Tool under Tools & Utilities til
> henholdsvis Nero 6, 7 og 8.
>
> Mvh. Jørgen.

Det prøvede jeg så, men det gik ikke - da jeg var færdig var der stadig
61 filer???
Årsagen er nok at jeg SKULLE have fundet "Serial number", men da jeg
afinstallerede Nero og nogle andre programer, ville jeg rense maskinen.
Jeg brugte "Easy Cleaner" og smed en masse ud. Der var en del
REGISTRERINGER som jeg opfattede at jeg kunne smide ud, det skulle jeg
ikke have gjort, for nu er der ingen:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Nero\Installation\Family\Nero8\Info,
og derfor intet nummer at skrive ned.

Jeg GÆTTER PÅ at jeg eventuelt kan downloade prøvepakken igen ?? Så må
alt det junk vel komme tilbage i maskinen og så må jeg slette det igen
på en reglementeret måde!

Lyder det tosset???

Med taknemmelig hilsen mr. Mox

Fra : sniper_Nolight

Dato : 22-05-08 17:05

> Lyder det tosset???

hvad med ccleaner? det er free og renser osse reg. måske du kan slette
mapper osv. efter at have kørt det prog.

http://www.ccleaner.com/download/builds

hvis du inst. den nederste (slim) undgår du toolbar, men den er muligvis
osse kun engelsk... det kan jeg ikke lige huske, men det er ganske simpelt
at finde rundt i og jeg har aldrig slettet noget hvor pcen så er 'gået
ned' - og jeg har ikke ændret programmets standardindstillinger.... prøv.
Måske du endda beholder progget bagefter det gør jeg i hvert fald.

Nero stinker med alt deres sheit!
--
sniper_Nolight

Fra : Jørgen Christensen

Dato : 22-05-08 19:47

> [...]
> det junk vel komme tilbage i maskinen og så må jeg slette det igen på en

Så vidt jeg kan se, skal du kun bruge serienummeret, hvis du skal
geninstallere Nero. I vejledningen til Clean Tools bliver du vist ikke
spurgt om dit serienummer.
Bruger du den rigtige version af Clean Tools. Der er en for hver version af
Nero.
Jeg har tidligere brugt det til at fjerne version 6, og det gik perfekt.
Mvh. Jørgen.

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-08 13:38

Jørgen Christensen skrev:

> [...]
> Nero.
> Jeg har tidligere brugt det til at fjerne version 6, og det gik perfekt.

Det er Versionen til Nero8, så det skulle være i orden.
Tror du det kunne hjælpe at begynde forfr og downloade det hele en gang
til??? Jeg må indrømme jeg aner ikke hvorfor de ønsker serialummeret i
Clean Tools, men det står der altså??

Mvh mR. Mox

Fra : Jørgen Christensen

Dato : 23-05-08 16:30

> [...]
> Tror du det kunne hjælpe at begynde forfr og downloade det hele en gang
> til??? Jeg må indrømme jeg aner ikke hvorfor de ønsker serialummeret i

Ja, det lyder sandsynligt. Men, har du prøvet det andet tip om at slette i
fejlsikret tilstand?
Mvh. Jørgen.

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-08 20:25

Jørgen Christensen skrev:

> Ja, det lyder sandsynligt. Men, har du prøvet det andet tip om at slette i
> fejlsikret tilstand?
> Mvh. Jørgen.

Nej fordi jeg ikke ved hvordan man gør. Jeg ved der er noget med at
holde på F8 og så åbne i fejlsikret tilstand men jeg har aldrig prøvet
det, og jeg ved ikke hvad jeg skal fortage mig yderligere

Med taknemmeligt håb om hjælp Mr. Mox

Fra : Jørgen Christensen

Dato : 24-05-08 09:50

Okay, jeg var ikke klar over, at du var helt grøn, hvad PC'er angår.

1. Prøv at hente prøveversionen igen og installer den. Prøv med det rigtige
Clean Tool at slette den.

2. Lykkes det ikke, så find en ven med mere erfaring.

3. Lykkes det heller ikke, så prøv følgende. Det er helt uden ansvar, hvis
du laver fejl undervejs. Vejledningen gælder for XP SP3. Kører du Vista, som
jeg ikke kender, må en anden træde til

Find dine 61 filer og noter nøjagtigt, i hvilken mappe filerne ligger. Du
skal bruge dette for senere at navigere dig frem til mappen.

Genstart PC'en og tryk F8 efter at maskinen har testet RAM og fundet dine
harddiske.

Den skulle nu give dig nogle valgmuligheder på en sort-hvid skærm. Vælg
Fejlsikret tilstand med kommandoprompt.

Nu kommer et farvebillede, hvor du kan vælge dig som bruger eller
administrator. Vælg administrator.

Så skulle du få en sort-hvid skærm, der viser, at du står i C:\Documents and
Settings\Administrator>

Skriv CD.. og tryk Enter, så står du i C:\Documents and Settings>

Skriv CD.. igen, du er nu i C:>, altså i roden af C-drevet.

Du skal nu navigere dig frem til mappen, hvor dine 61 filer ligger.
Formentlig ligger de i C:\Programmer\Ahead>. Du skriver CD Programmer og
trykker Enter. Du er så i C:\Programmer>

Skriv CD Ahead og tryk Enter. Du skulle nu være i C:\Programmer\Ahead>.

Måske mangler du at navigere endnu et niveau frem til ,hvor dine filer
ligger. Det må du selv finde fra dine notater. Find den rette placering ved
at skrive CD og mappenavnet.

Når du står i den rigtige mappe, så skriv DIR og tryk Enter. Nu skulle du få
vist dine 61 filer.

Slet dem ved at skrive DEL *.*

Tag en ny DIR for at se, at filerne er slettet.

Du skulle nu kunne afslutte ved at skrive EXIT eller SYSTEM. Det virker
desværre ikke på min maskine, så sluk med Powerknappen, genstart og se, om
dine filer er borte.

Men vær omhyggelig. Det er let at lave ulykker, når du roder i DOS, og du
får ingen advarsler undervejs. Får du ikke lov at slette filerne, kan de
være skrivebeskyttet. Det er der også råd for, men så kom igen.

Held og lykke, Jørgen.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 24-05-08 14:38

Hej Jørgen Christensen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> [...]

> Du skulle nu kunne afslutte ved at skrive EXIT eller SYSTEM. Det
> virker desværre ikke på min maskine, så sluk med Powerknappen

Ctrl+Alt+Del burde få joblisten frem. Her kan så vælges fx "Genstart".

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Jørgen Christensen

Dato : 24-05-08 17:11

> Ctrl+Alt+Del burde få joblisten frem. Her kan så vælges fx "Genstart".

Hej Rudi.

Ja, naturligvis virker det også med C-A-D. Men jeg mener, at EXIT eller
SYSTEM tidligere har virket under XP, ligesom i DOS. Men det kan være
hukommelsen snyder mig, det er længe siden, at jeg sidst har brugt DOS.
Så mangler vi bare, at Mr. Mox kommer på banen igen.

Mvh. Jørgen.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 25-05-08 22:03

> Ja, naturligvis virker det også med C-A-D. Men jeg mener, at EXIT
> eller SYSTEM tidligere har virket under XP, ligesom i DOS.

På min har exitkommandoen aldrig gjort andet end at få
"kommandovinduet" til at forsvinde, den får ikke Windows til at
genstarte.

Det bør dog tilføjes, at jeg skiftede direkte fra Windows 98 2.ed. til
Windows XP SP2. Jeg kan derfor ikke 100% udelukke, om tidligere XP'ere
opførste sig anderledes. Men de ændrer vel næppe sådan noget. (Omend
Microsofts veje ikke helt sjældent er uransagelige).

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Jørgen Christensen

Dato : 26-05-08 06:40

> På min har exitkommandoen aldrig gjort andet end at få
> "kommandovinduet" til at forsvinde, den får ikke Windows til at
> genstarte.

Jeg husker nok forkert. Hvis jeg skriver EXIT i en kommandoprompt, lukker
DOS-billedet, som det skal, så det er sikkert det, som jeg tager fejl af.
Mvh. Jørgen.

Fra : fakeadresse

Dato : 26-05-08 07:08

"Jørgen Christensen" <jchrist@slet@detvip.cybercity.dk> skrev i
meddelelsen news:g1dig2$2v3p$1@newsbin.cybercity.dk...

> Jeg husker nok forkert. Hvis jeg skriver EXIT i en
> kommandoprompt, lukker DOS-billedet, som det skal, så det er
> sikkert det, som jeg tager fejl af.
> Mvh. Jørgen.

sårn slutter du osse kommandoen edit o m a i dos

Fra : pwa

Dato : 22-05-08 17:26

>Nero stinker med alt deres sheit!
--
>sniper_Nolight

hvis det er shit du mener, så lad være med at installere
mere end du har brug for.
//inis

Fra : sniper_Nolight

Dato : 22-05-08 19:06

> hvis det er shit du mener, så lad være med at installere
> mere end du har brug for.

Han er jo nødt til at prøve det før han kan vide det, men ellers har du ret.
Mon ikke Mr. Mox finder et bedre alternativ?
--
sniper_Nolight

Fra : Michael Gorm Jensen

Dato : 22-05-08 21:52

Har du prøvet at starte i "fejlsikret tilstand" og så se om du
kan slette filerne?