MS Windows
briani 27239
Problem med Media Player
Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 19-05-08 10:05

For en uges tid siden holdt min Windows Media Player op med at virke
rigtigt. Den vil ikke afspille streams fra nettet, for eksempel DR's
net-tv og netradio, og det er uanset om jeg starter sitets egen
afspiller eller selv indtaster en URL i programmet. Indtil for en uges
tid siden havde jeg ingen problemer med disse handlinger. Jeg kan
stadig afspille filer fra harddisken.

Fejlbeskeden er, at programmet ikke kan finde filen, og der henvises
til følgende side, hvor fejl C00D1197 beskrives.

http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/player/webhelp/default.aspx?&mpver=11.0.5721.5230&id=C00D1197&contextid=90&originalid=800C0007

Jeg har prøvet at lave om på de netværksindstillinger, der nævnes, og
jeg har prøvet at afinstallere (rollback) og installere igen, uden
held.

Nogen forslag?

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 19-05-08 10:10

Peter Brandt Nielsen skrev:

> Fejlbeskeden er, at programmet ikke kan finde filen, og der henvises
> til følgende side, hvor fejl C00D1197 beskrives.

Når jeg i IE prøver at åbne et klip i DR's net-tv-afspiller, kalder
den fejlen for 1072885353.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 19-05-08 10:55

Peter Brandt Nielsen skrev:

> Når jeg i IE prøver at åbne et klip i DR's net-tv-afspiller, kalder
> den fejlen for 1072885353.

Og jeg skal selvfølgelig også skrive, at computeren har XP, og at
playeren er version 11 og siger, den er fuldt opdateret.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 20-05-08 21:09

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Og jeg skal selvfølgelig også skrive, at computeren har XP, og at playeren
> er version 11 og siger, den er fuldt opdateret.
Var lige inde og se TV avis i fuld skærm på Vista Home Premium Mediaplayer
11.0.6001.7000

Og det var bare så flot at det faktisk var bedre end på TV. fejlfrit.
Overvej en opdate hvis din hardware kan klare det.
Det spiller bare.

Hilsen
Jens

Fra : KentBM

Dato : 22-05-08 17:26

Peter Brandt Nielsen skrev:

> Og jeg skal selvfølgelig også skrive, at computeren har XP, og at
> playeren er version 11 og siger, den er fuldt opdateret.

Hvis du googler 1072885353 så kan du se, at du ikke er den eneste med
det problem. Og måske er der også en løsning et sted, selvom det godt
nok ikke ser sådan ud.

Med Firefox er der så andre problemer i forbindelse med DR. Men prøv.

--

Kent