MS Windows
briani 27239
Mit OS ligger pludselig på D drevet, selvo~
Fra : jama

Dato : 15-05-08 12:27

Et lille spørgsmål, som selvfølgelig ikke kan afhjælpe på OSet placering nu.
Men da jeg lagde mit OS, der er XPpro sp2 dk. ind på min nye Zepto gik det
hele efter bogen, OSet blev installeret på C drevet og D drevet blev brugt
til alle mine downloads og andre programmer, der skal gemmes, hvis C går
ned. D drevet blev lavet efter OSet var installeret.
Da jeg igår fik problemmer med mit trådløse net, IP adresserne forsvandt og
kunne ikke rep.igen jeg prøvede alt i flere timer, også i trådløs News.gr.,
men det er en anden sag. Men til min store forundring opdagede jeg, at da
jeg skulle lægge et rent OS ind igen, at da lå Windows pludselig på D
drevet. Jeg vil ikke lave det om, da jeg på det der skulle være D drevet har
flere GB programmer liggende, Jeg havde dog lagt mærke til/opdaget, at når
jeg gik ind i Windows defrag var D drevet øverst, men jeg tænkte ikke på, at
der var noget galt, da det i "Denne computer" var det C drevet OSet lå. Også
i Diskhåndtering var C drevet der, hvor der var Boot og D drevet var system
drev, så hvordan er Boot blevet flyttet over på D.
Måske er det ikke et spørgsmål, som høre til her i gruppen, men det undre
mig, samtidig vil jeg ikke gøre fejlen igen, hvis jeg har kvajet mig på en
eller anden måde, noget har jeg lavet galt.
Mvh.Jama

Fra : O. Skjold

Dato : 15-05-08 20:58

jama skrev i news:482c1e12$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

<klip>

> [...]
> undre mig, samtidig vil jeg ikke gøre fejlen igen, hvis jeg har
> kvajet mig på en eller anden måde, noget har jeg lavet galt.

Har oplevet noget lignende.

Hvis du roder med med et 3-parts program til partitionering kan
den primære partition komme til eks. at ligge efter et logisk
drev på en udvidet partition. Det gør eks. at startpartitionen
ikke er den samme som partitionen med Windows og windows kan
endv. finde på at bytte rundt på drevbogstaverne.

Som du selv er inde på, er tilfældet hos dig også at
startpartition og Windowspartition ikke den samme.

Det ser rodet ud men kan sagtens virke. Ellers er løsningen at
slette alle partitioner og starte forfra.

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : jama

Dato : 16-05-08 09:42

"O. Skjold" <skjold5260dk@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Windowspartition ikke den samme.
>
> Det ser rodet ud men kan sagtens virke. Ellers er løsningen at
> slette alle partitioner og starte forfra.

Jeg takker for dit gode svar. Jo jeg kan godt leve med Windows ligger på D.
Jeg har ikke brugt noget 3 program til at Partionere Harddisken med (bare
XPen i CD drevet), men nu gemmer jeg dit svar og har det med i tankerne, når
jeg næste gang Formatere hele Disken, hvad der forhåbentlig er et godt
stykke tid til. Endnu engang tak for svaret.
Mvh.Jama

Fra : Jens Petersen

Dato : 16-05-08 10:26

On Thu, 15 May 2008 21:57:53 +0200, "O. Skjold"
<skjold5260dk@gmail.com> wrote:

>Det ser rodet ud men kan sagtens virke. Ellers er løsningen at
>slette alle partitioner og starte forfra.

Og så i øvrigt holde sig til primære partitioner.
--
OV1A Jens

Hard work has a future pay-off. Laziness pays off now!

Fra : Edmund

Dato : 17-05-08 00:06

> mig, samtidig vil jeg ikke gøre fejlen igen, hvis jeg har kvajet mig
> på en eller anden måde, noget har jeg lavet galt.

XP cd laver kludder i det hvis de to partitioner i forvejen er
formateret som primære partitioner.
Hvis man under indstallation vælger at slette C partition, finder den på
at lave den til en udvidet partition

Gå ind i administration / computeradministration / diskhåndtering og se
om det er sket for dig
--
Mvh Edmund