MS Windows
briani 27239
Formatering af c-drev - xppro sp2
Fra : hjeppe@stofanet.dk

Dato : 14-05-08 02:03

Jeg kunne tænke mig at geninstallere xp på en ren og tom hd (mit
nuværende c-drev).
Sidst jeg prøvede, mener jeg ikke jeg fik lov at slette partionen på
mit c-drev, fordi mit styresystem lå på den.
Kan jeg ikke enten slette partionen c-drev, som ligger på sin egen 200
gb hd og så boote op med xp-cd'en i cd-drevet?
Og i så fald kan xp-cd'en så lave en ny NTFS partion (eller hellere
dele den i 2 partioner), som den derefter vil formatere og installere
en ren xp på ?
Er det ikke sådan det sker, hvis der sidder en ny hd i på en ny
computer?
Kan dette lade sig gøre, eller hvordan gør jeg ellers?

Jeg har taget de nødvendige backup eller rettere flyttet mine egne
datafiler over på usb-hddisk inclusive bankkoder og digitalsignatur
og har fundet alle installationscd'er, drivere frem, men tør ikke, før
jeg ved, om det kan lade sig gøre og om jeg i det hele taget kan
slette mit nuværende c-drev.
Kunne tænke mig at komme i gang med processen gerne i dag eller
torsdag, så min pc hurtigst muligt kommer op at køre igen.

mvh Hans, pensionist.

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 14-05-08 07:01

<hjeppe@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> Kunne tænke mig at komme i gang med processen gerne i dag eller
> torsdag, så min pc hurtigst muligt kommer op at køre igen.

Hey Hans.

Du booter op på CD'en (skal evt. indstilles i BIOS, hvis den ikke gør det
nu), vælger at installere, og når du så skal vælge hvor det skal ligge, så
markerer du C drevet og trykker "L" (mener jeg det er) og så kan du slette
partitionen, du skal jo lige bekræfte et par gange, at det hele skal væk.
Det er sådan, jeg altid gør det, og det plejer at virke.
Det er klart nok, at du ikke kan slette den, mens Windows kører, men boot på
CD'en og slet lystigt partitionen, det skulle være til at læse sig til. Du
kan roligt gå i gang.

/Ole

Fra : hjeppe@stofanet.dk

Dato : 14-05-08 08:31

On Wed, 14 May 2008 08:00:59 +0200, "/Ole \(6000\)" <No@boody.good>
wrote:

> [...]
>CD'en og slet lystigt partitionen, det skulle være til at læse sig til. Du

Hej Ole

Tusind tak for hurtig svar.
Det var især det med at slette partionen, der drillede.
Men nu forstår jeg det , Går i gang med det samme.
Tak

mvh Hans