MS Windows
briani 27239
svchost.exe bruger 50 % cpu og al kraft i ~
Fra : AN

Dato : 12-05-08 12:45

Hej Gruppe
Jeg har windows XP pro hvor der pludselig forsvinder cpu kraft, den bliver
sløv kan næsten ikke åbne sider eller programmer uden det tager flere
minutter.
Jeg kan se i Joblisten at svchost.exe system er oppe på 50 % forbrug når det
sker, der er ikke noget lige efter opstart, men lidt senere starter svchost
op med forbruget.
Hvad er det der sker, vil den i kontakt med opdateringer eller hvad.
Kan der nogen steder ses hvad der kører når det sker.
Er der nogen som kan hjælpe, der må være andre med sammen problem, jeg
kender en anden med vista som har samme problem men heller ikke kender
løsningen.

Axel

Fra : Simon Hansen

Dato : 12-05-08 12:48

AN skrev:
> [...]
> Er der nogen som kan hjælpe, der må være andre med sammen problem, jeg
> kender en anden med vista som har samme problem men heller ikke kender

Er en masse andre med samme problem er jeg overbevist om.
Var selv ude for det for et par uger siden og endte med at formatere
skidtet.
Men jeg følger da ivrigt tråden her i håb om at en har en løsning på
problemet hvis jeg nu skulle få det igen

Hilsen
Simon

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 13-05-08 18:01

Simon Hansen skrev:

> [...]
> skidtet.
> Men jeg følger da ivrigt tråden her i håb om at en har en løsning på
> problemet hvis jeg nu skulle få det igen

Jeg havde problemet i svær grad for nogle måneder siden
efter en installation af Windows Office på en XP. Jeg
fandt ud af at Microsoft havde nogle Knowledge Base artikler
om problemet. Dem kunne jeg hverken få hoved eller hale i.

Så jeg er vendt tilbage til en mangeårig praksis, som jeg
også anbefaler alle, jeg kommer i kontakt med:
Sæt Windows Update til at give besked, når er er
nye opdateringer. Så kan du i ro og mag når det passer
dig gennemgå opdateringerne og installere dem når du
alligevel ser TV-avis eller sådan noget.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Ole Larsen

Dato : 12-05-08 13:04

AN skrev:
> [...]
> Er der nogen som kan hjælpe, der må være andre med sammen problem, jeg
> kender en anden med vista som har samme problem men heller ikke kender

Prøv at se her, og følg angivne link til spywarefri

http://newz.dk/forum/software/svchost-sluger-80-99-cpu-konstant-51906

http://olelarsen.eu/84/index.html

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 12-05-08 13:50

On 2008-05-12, AN <an@spam.mail.dk> wrote:
> Hej Gruppe
> Jeg har windows XP pro hvor der pludselig forsvinder cpu kraft, den bliver
> sløv kan næsten ikke åbne sider eller programmer uden det tager flere
> minutter.

Jeg havde problemet med en Win2000 Pro i morges, nedestående løste det:

http://support.microsoft.com/kb/927891/

Vær obs på at du får hentet den rigtige sprogversion, ellers vil den
ikke installere.

Knud

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 12-05-08 14:00

On 2008-05-12, Knud Winckelmann <knud@fabel.dk> wrote:

> Jeg havde problemet med en Win2000 Pro i morges, nedestående løste det:

Nå, der tog jeg fejl.

Det der fjernede det høje cpu-forbrug var at jeg slog automatiske opdateringer fra.

Jeg prøvede lige at slå den til igen og røg op på de 99% cpu forbrug igen.

Om ikke andet, så fjerner det symptomet i mellemtiden at slå det fra.

Knud

Fra : Frank Andersen

Dato : 14-05-08 21:52

On 12 May 2008 12:59:57 GMT, Knud Winckelmann <knud@fabel.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg prøvede lige at slå den til igen og røg op på de 99% cpu forbrug igen.
>
>Om ikke andet, så fjerner det symptomet i mellemtiden at slå det fra.

Jeg har haft samme problem, og har prøvet diverse patches (inklusiv
927891). Problemet opstod hos mig efter sidste opdatering fra Microsoft.
Jeg har XPpro (UK). Jeg har brugt meget tid på at google rundt og fandt
en løsning, som virkede hos mig.

På siden http://forums.techarena.in/showthread.php?t=737646 i post #2 og
#9 angives en metode til at løse problemet ved at downloade programmet
Dial-a-fix-v0.60.0.24.zip og følge instruktionen nøje. svchost kører
normalt igen med Windows update sat til automatisk.

Frank

--

Erstat 'DOT' med '.'
Replace 'DOT' with '.'

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 12-05-08 18:56

"AN" skrev>
> [...]
det
> sker, der er ikke noget lige efter opstart, men lidt senere starter

Jeg har oplevet noget lignende da Windows Update holdt op med at virke hos
mig.
Jeg løste problemet ved at reparere Windows Update
( reparere ved at anvende de metoder som en søgning hos Microsoft angav,
bl.a. med at tømme Windos Update cachede filer på min harddisk og andre
ting )

Jeg kunne se hvad svchost.exe lavede ved at installere "Process Explorer"
fra MicroSoft.
http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896653.aspx
For mig var det Windows Update der forbrugte min CPU.

Hvis du undersøger hos dig - vil jeg gerne have du skriver her hvad det er
hos dig.

Mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : AN

Dato : 12-05-08 20:36

Hej Thorkild

Jeg slog automatisk opdatering fra og så køret computeren igen normalt.
Men jeg tænker på hvad er det er for noget bras med det opdatering, der
sidder mange som ikke har så meget computer forstand, og de har sikkert alle
automatisk opdate, men er ladt i stikken hvis de ikke har en i familien som
kan hjælpe.
Jeg syntes microsoft skulle se at komme på banen med information og
løsninger på problemet.

Forslag til løsning kune være at sætte en dato i kalenderen hver måned, og
så lave en opdatering selv, så undgår man al det netkontrol som køre i
baggrunden, det er ikke småting som køre på en en computer uden vi ved det,
og det meste er slet ikke nødvendigt, og med Vista er det bare blevet for
meget, så man må skrælle noget af det væk.

Tak for hjælpen
Hilsen Axel