MS Windows
briani 27239
Vista-maskine går ned
Fra : JMN

Dato : 11-05-08 15:14

Hej med jer i maj-solen

For at par måneder siden købte jeg en medion i aldi med Vista på. Fungerer
egentlig fornuftigt, men det startede efter 14 dage med
at den helt umotiveret pludselig gik i "blå" skærm. Det går stærkt, så det
er ikke nemt at læse hvad der kommer frem, men det er noget med
"dump on physical memory". Nu sker det oftere og min mistanke er ramfejl.
Hvorledes kan jeg checke det uden fysisk at skifte dem. Er der et program
der kan identificere det? PC'en kører langsommere end vanligt. Der er
checket igennem med Kaspersky og Superantispyware. No problemos.

vh.
Jørgen

Fra : KeNzO

Dato : 11-05-08 15:43

"JMN" <jalidreng@jalidreng.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> der kan identificere det? PC'en kører langsommere end vanligt. Der er
> checket igennem med Kaspersky og Superantispyware. No problemos.

Prøv at tjekke med programmet memtest http://www.memtest.org/ den er genialt
har fået at vide fra en engang at man skal lade den kører i 2 timer, ret mig
hvis jeg har fået forkert info

Fra : Hit med var'ne arne

Dato : 11-05-08 16:21

"KeNzO" <NONOm@il.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> den er genialt har fået at vide fra en engang at man skal lade
> den kører i 2 timer, ret mig hvis jeg har fået forkert info

en anden mulighed er at - hvis der er to klodser i - at pille dem
ud på skift og se om deet er den der tilter dyret

Fra : JMN

Dato : 11-05-08 22:46

> Prøv at tjekke med programmet memtest http://www.memtest.org/ den er
> genialt har fået at vide fra en engang at man skal lade den kører i 2
> timer, ret mig hvis jeg har fået forkert info

Tak, det prøver jeg.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 11-05-08 23:29

Man kan jo også bare bruge den memtest der kommer med Vista!

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : KeNzO

Dato : 12-05-08 10:57

> Man kan jo også bare bruge den memtest der kommer med Vista!
Nu vækker du min nysgerrighed har home premium (OEM) hvor ligger den program
henne ??

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 12-05-08 11:15

> Nu vækker du min nysgerrighed har home premium (OEM) hvor ligger den
> program henne ??

Undskyld jeg hopper ind her - jeg kender ikke Home Premium - men i min
Enterprise Edition ligger den i:

Control panel -> Administrative Tools -> Memory Diagnostics Tool

- hvis den findes i Home Premiuum, så ligger den nok samme sted.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : KeNzO

Dato : 12-05-08 15:17

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Control panel -> Administrative Tools -> Memory Diagnostics Tool
>
> - hvis den findes i Home Premiuum, så ligger den nok samme sted.

Kan så fortælle at det gør den ...... tak for info

Fra : Henning

Dato : 12-05-08 13:44

On Mon, 12 May 2008 11:57:29 +0200, "KeNzO" <NONOm@il.com> wrote:

>Nu vækker du min nysgerrighed har home premium (OEM) hvor ligger den program
>henne ??

F8 i opstart, vælg menupunktet her