MS Windows
briani 27239
XP MCE 2005 DK og SP3 ?
Fra : J

Dato : 08-05-08 09:08

Mon det går ?

Den danske MCE XP fremkommer jo som en US, der til sidst for en dansk
language pack på. Efter at store installationer er foretaget: .Net,
..Netupgrade og rollup.

I givet fald: skal man så hente en engelsk eller dansk SP3 ?

Jeg synes, at jeg læser, at den danske MCE kun vil boote i safe mode
efter installation af SP3. Og bliver ved hermed.

Har nogen noget godt at tilføje ?

mvh

John

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-08 11:46

"J" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Jeg synes, at jeg læser, at den danske MCE kun vil boote i safe mode
> efter installation af SP3. Og bliver ved hermed.

------------
Aner det ikke.
Jeg lod Windows update selv finde ud af det.
Men der var tre fejlskud førend det lykkedes
Men i fjerde forsøg lykkedes det
Der poppede pludselig et engelsk vindue op ved siden af det danske.
Dansk vindue der hentede og Engelsk der installerede

--
med venlig hilsen
Bc

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-05-08 11:48

On Thu, 08 May 2008 10:08:04 +0200, J <johnknuhtsenSP@Mail.dk> wrote:

> [...]

>Jeg synes, at jeg læser, at den danske MCE kun vil boote i safe mode
>efter installation af SP3. Og bliver ved hermed.

En engelsk SP3 er installeret på min XP MCE, og det fungerer uden
problemer...

<mlr>

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 08-05-08 12:02

On Thu, 08 May 2008 10:08:04 +0200, J <johnknuhtsenSP@Mail.dk> wrote:

[klip]

>Jeg synes, at jeg læser, at den danske MCE kun vil boote i safe mode
>efter installation af SP3. Og bliver ved hermed.

Det er præcis det, jeg har oplevet.

I går tilbød Windows Update SP3 til min XP MCE 2002
- det gik godt nok langsomt med at få hentet opdateringen, men omsider
lykkedes det da, hvorefter min HP Pavilion kun kunne boote i
fejlsikret tilstand.

Ved normal boot fremkom BSOD - jeg gad ikke engang følge op på
fejlkoden, men lod det til formålet etablerede gendannelsespunkt
retablere maskinen, som derpå atter bootede og kørte OK. (Jeg havde
desuden sikret mig med en Acronis TrueImage V.11-backup).

Ved et nyt besøg på Windows Update i dag blev jeg atter tilbudt SP3,
og Windows Update kunne se, at pakken allerede fandtes på min PC, så
der skulle ikke hentes noget...

Den hoppede jeg ikke på igen, så foreløbig kører jeg SP2 (som i øvrigt
fungerer udmærket).
--
Venlig hilsen fra
Gert

Fra : J

Dato : 08-05-08 12:30

On Thu, 08 May 2008 13:02:07 +0200, Gert Søgaard Jensen
<gert@soegaard.mail.dANMARk> wrote:

> [...]
>der skulle ikke hentes noget...
>
>Den hoppede jeg ikke på igen, så foreløbig kører jeg SP2 (som i øvrigt

Efter at have læst de andre indlæg må konklusionen være:

- tag en backup
- hent den engelske SP3
- evt. fjerne (KB925877 - RDP 6.0 MUI Pack) før SP3 vil

Alternativt slipstreame SP3 engelsk ind på 1. CD af MCE pakken:
http://www.winsupersite.com/showcase/windowsxp_sp2_slipstream.asp

og geninstaller forfra.

mvh

John

Fra : J

Dato : 09-05-08 09:31

On Thu, 08 May 2008 13:29:52 +0200, J <johnknuhtsenSP@Mail.dk> wrote:

>Efter at have læst de andre indlæg må konklusionen være:
>
>- tag en backup
>- hent den engelske SP3

Den engelske kører ind udmærket på en dansk MCE 2005. Man skal bare
være klar over at activation med Microsoft skal gentages, når SP3
rebooter første gang.
Forskellig medicin findes på nettet.

mvh

John

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 17-05-08 14:55

On Thu, 08 May 2008 13:29:52 +0200, J <johnknuhtsenSP@Mail.dk> wrote:

[klip - forhistorie]

> [...]
>- evt. fjerne (KB925877 - RDP 6.0 MUI Pack) før SP3 vil
>
>Alternativt slipstreame SP3 engelsk ind på 1. CD af MCE pakken:

Jeg har nu kigget nærmere på problemstillingen.

Først lidt om min PC:

Manufacturer   HP Pavilion 061
Product Name   RA840AA-ABY m7545.dk
Version   0nx0114RE101Nodus00

med denne processor

One Physical Processor / 2 Cores / 2 Logical Processors / 64 bits
Vendor   AuthenticAMD
CPU Full Name   AMD Athlon 64 X2 4200+
CPU Name   AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 4200+
CPU Code Name   Windsor
Technology   0.09µ
Platform Name   Socket AM2
Type   Original OEM processor

OS er Win XP MCE 2002 SP2 med alle opdateringer undtagen IE7.

Først hentede jeg fra Microsoft Download Center både den danske og den
engelske SP3 i form af ISO-filer. De blev brændt på hver sin CD.

Et forsøg på at installere den danske SP3 fejlede, idet
"den installerede sprogversion ikke er kompatibel med SP3 DA".
Det er jo rigtigt nok, da MCE-versionen af XP jo er engelsk med en
overliggende dansk sprogpakke.

Derimod lod den engelske SP3 sig installere uden problemer.
PC'en blev genstartet, og .... BSOD med fejlkode
STOP: 0x0000007E (0xc0000005, 0xBAAC8756, 0xBAAC742C, 0xBAAC7128)

En Google-søgning på XP SP3 STOP: 0x0000007E førte til denne side

http://kortlink.dk/5a5v

og derfra videre til

http://kortlink.dk/5a5w

Her åbenbarede løsningen sig:

Det er HP's håndtering af filen intelppm.sys, som på AMD-baserede
stationære PC'er giver anledning til miséren med BSOD.

Filen skal kun loades på Intel-baserede PC'er, der så til gengæld ikke
kan boote uden denne load; men hvis SP3-versionen af intelppm.sys
loades på en AMD-baseret PC, går PC'en ned med BSOD.

Fra

http://kortlink.dk/5a5w

kan hentes en .vbs-fil, removeIntelPPMonAMD.vbs, som ved kørsel
fjerner load-instruktionen for intelppm.sys fra registry.

Ved at køre filen *før* installation af SP3 skulle problemet være
løst.

Det var det bare ikke - under installationen blev load-instruktionen
retableret, og HP'en crashede atter.

OK - boot i safe mode, ny kørsel af .vbs-filen, genstart med normal
boot - og voilá: HP'en bootede uden problemer, og alt (også Media
Center) ser OK ud.

Læs selv detaljerne på http://kortlink.dk/5a5w - der er megen god
info at hente.
--