MS Windows
briani 27239
Cursor problemer i VISTA
Fra : Jan Jensen

Dato : 28-04-08 08:03

Jeg har på egen bærbar maskine og andres bærbare maskiner opserveret at
cursoren nogen gange flyver rundt i teksten, er det nogen nogele af i andre
har oplevet? hvis, hvad har i så gjort ved det?

Hej Jan

Fra : Svend Erik Jørgensen

Dato : 28-04-08 08:55

"Jan Jensen" <Ingen@Spam.her> skrev i meddelelsen
> [...]
> cursoren nogen gange flyver rundt i teksten, er det nogen nogele af i
> andre har oplevet? hvis, hvad har i så gjort ved det?

osse her men vi har så købt en ekstra tastatur og mus. så er ergonomien også
blevet bedre

til gengæld ryger "bærbar-konceptet" da tasken nu skal til at være
større......

btw - bærbare pc'ere er imho en nødløsning......

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-08 12:07

> [...]
> cursoren nogen gange flyver rundt i teksten, er det nogen nogele af i
> andre har oplevet? hvis, hvad har i så gjort ved det?

Jeg oplever det samme. Meget irriterende - men ved ikke rigtig, hvad man kan
gøre ved det?

Hilsen
Annelise

Fra : Ole C

Dato : 28-04-08 15:41

Jan Jensen skrev blandt andet:

> Jeg har på egen bærbar maskine og andres bærbare maskiner opserveret
> at cursoren nogen gange flyver rundt i teksten, er det nogen nogele
> af i andre har oplevet? hvis, hvad har i så gjort ved det?

Det skyldes som regel at man kommer til at strejfe touchpad'en med
hænderne, når man skriver på tastaturet.
Kan for eksempel løses ved at bruge en lille mus i stedet og deaktivere
touchpad'en (- som alligevel efter min mening er et frygteligt
irriterende instrument!)

--
vh
Ole C

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-08 22:09

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> instrument!)
> Jeg synes at jeg en gang har læst om hvordan man kan deaktivere touchpad,

Annelise

Fra : Ole C

Dato : 29-04-08 09:02

Annelise skrev blandt andet:

> [...]

Det er også lidt forskelligt - måske står der noget i brugsanvisningen?
Ellers prøv i første omgang at kigge under Kontrolpanel>Mus om ikke der
er et faneblad hvor touchpad'en kan deaktiveres.

--
vh
Ole C

Fra : Jan Jensen

Dato : 02-05-08 06:49

jeg kan så lige sige det ikke er pga jeg rører Touchpad'en

Fra : Ole C

Dato : 02-05-08 10:07

Jan Jensen skrev blandt andet:

> jeg kan så lige sige det ikke er pga jeg rører Touchpad'en

Du skrev i dit oprindelige indlæg, at du oplever fænomenet på både din
egen og andres bærbare - og så vil jeg fastholde at mit forslag er det
mest sandsynlige. Der er i hvert fald ikke tale om et generelt problem
på bærbare computere.
Men du kan da forsøge at opdatere driveren til touchpad'en.

Og så bør du i øvrigt vænne dig til at skrive under den tekst, du svarer

--
vh
Ole C