Hjælp: Excel kan ikke finde filen - bruger~
Fra : Ukendt

Dato : 16-05-08 16:31

Hej

Jeg har et problem i Excel, idet jeg får fejlbemærkninger, hver gang jeg vil
åbne en xls-fil fx fra Stifinder eller en vedhæftet xls-fil i Outlook
Express. Jeg får adskillige fejlbemærkinger umiddelbart efter hinanden, hvor
det ser ud som om Excel leder efter hvert enkelt ord i stien til filen, som
om hvert enkelt ord var filnavnet selv.
Eksempel:

C\:Documents.xls blev ikke fundet
and.xls blev ikke fundet
settings\brugernavn.xls blev ikke fundet
lokale.xls blev ikke fundet
indstillinger\Temporary.xls blev ikke fundet
internet.xls blev ikke fundet
files\content.IE5\ENNR6DAC\filnavn.xls blev ikke fundet

- hvorefter Excel alligevel åbner med den korrekte fil.
Det ser ud, som om systemet ikke kan lide mellemrum i stien.

Kan nogen hjælpe med at anvise en løsning?
Det er stærkt generende, at man skal klikke "1000 gange" på OK for at åbne
en fil.

(Windows XP/fuldt opdateret og Excel 97)

På forhånd tak.

--
med venlig hilsen

Tom Christensen

Fra : Hans Terkelsen

Dato : 17-05-08 18:04

"Arent" <gzg> wrote in message news:482da824$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> en fil.
>
> (Windows XP/fuldt opdateret og Excel 97)

Hej Tom.

Googling efter fejlmeldingen C\:Documents.xls was not found
viser nogle lidelsesfæller og løsninger.

Jeg prøvede (med xl97) at rode med startkommandoen for filtypen xls i Stifinder.
Det genskabte det problem du beskrev.

I Kør at skrive excel /regserver og så et Enter løste problemet igen.
Fabriksindstillinger for Excel, havde jeg set.

Hilsen Hans.

Fra : Tom Christensen

Dato : 19-05-08 21:03

Hej Hans
..

> I Kør at skrive excel /regserver og så et Enter løste problemet igen.
> Fabriksindstillinger for Excel, havde jeg set.

Tusind tak for hjælpen.
Det virker!

mvh
Tom Christensen

Fra : Hans Terkelsen

Dato : 20-05-08 02:22

"Tom Christensen" <reenchri@bomailtiscali.dk> wrote in message news:4831dcb1$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej Hans
> .

> Tusind tak for hjælpen.
> Det virker!
>

> mvh
> Tom Christensen

Super Tom, og tak for svar, så er den værd at huske. Hans T.