sp: erstat feltnavn med en sætning
Fra : Carsten Pinderup

Dato : 18-07-01 15:03

Hej NG

Hvis jeg har flere feltnavne i en database jeg ønsker at ændre navnet på
(fx. feltnavnet: "hej" skal udskrives "hej med dig") Hvordan gør man så det?

mvh cpi

Fra : Carsten Pinderup

Dato : 19-07-01 08:11

Mig igen

Jeg går ud fra at jeg ikke forklarede mig godt nok idet der ikke er nogle
svar på spørgsmålet, så her er det nærmere hvad probelmet er:

Jeg laver en URL:

vis_links_fri.asp?keyword=kvaeg.

Denne sendes til en side der behandler forespørgslen

strKeyword = Trim(Request("Keyword"))

Jeg viderebehandler inputtet for alle keywords = true og vil på et tidspunkt
udskrive keyword'et som en overskrift.

Her er det så problemet opstår for nogle af keyword'ene vil hedde åndsvage
navne som kvaeg (for kvæg) eller "komm_amt" (for kommuner og amter) .

Jeg skal altså have fat i et udtryk der kan noget i retningen af:

IF strkeyword = oekonomi THEN sæt det lig økonomi

og så ellers en masse af disse.

Er der nogen der har lavet noget tilsvarende og kan hjælpe?

mvh cpi.

Fra : Betina Young Anderse~

Dato : 19-07-01 08:50

In article <9j6151$nav$1@sunsite.dk>, carsten@pinderup.dk says...

> Er der nogen der har lavet noget tilsvarende og kan hjælpe?

Du kan lave en Select Case:

Select Case strKeyword Of
Case "oekonomi": strKeyword = "økonomi"
Case "kvaeg": strKeyword = "kvæg"
.
.
End Select

Så laver du bare en case for hvert af de ord du måtte have der skal
rettes.

mvh Betina

Fra : Carsten Pinderup

Dato : 20-07-01 10:41

SELECT CASE virker fint når jeg fjerner "Of" er der en grund til at du satte
det på?

Mvh Carsten

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 20-07-01 10:43

Carsten Pinderup wrote:

> SELECT CASE virker fint når jeg fjerner "Of" er der en grund til at du satte
> det på?
>
> Mvh Carsten

Du kan vel også lave en Replace(dingstreng, "oe", "ø") - den vil så erstatte
eller "oe"'er med "ø"... men selvfølgelig også stedet hvor det ikke er ment som
ø men som "oe".

/Mark

--
The box said 'Requires Windows 95, or better.' So I bought a Macintosh.

Fra : Betina Young Anderse~

Dato : 20-07-01 14:29

In article <9j8u9o$kbk$1@sunsite.dk>, carsten@pinderup.dk says...
> SELECT CASE virker fint når jeg fjerner "Of" er der en grund til at du satte
> det på?

Ikke andet end at jeg ikke lige kunne huske syntaksen

mvh Betina