Workgroup og Domain på samme pc?
Fra : pappblue22

Dato : 26-05-08 15:14

Hej gruppe

Er der nogen her der kan fortælle mig om det er muligt at have en
brugerprofil der tilhører en workgroup og en brugerprofil der tilhører
et domæne på en og samme maskine.
Altså således at når bruger A logger på maskinen bliver han medlem af
en workgroup og når bruger B logger på maskinen bliver han medlem af
et domæne?

--
Hilsen
John Nielsen

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 27-05-08 04:29

pappblue22 <pappablue22@gmail.com> wrote:

> [...]
>Altså således at når bruger A logger på maskinen bliver han medlem af
>en workgroup og når bruger B logger på maskinen bliver han medlem af

Det kan du ikke. Men den ene kan evt. logge på lokalt på maskinen.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Peter Larsen

Dato : 27-05-08 04:29

pappblue22 wrote:

> [...]

> Altså således at når bruger A logger på maskinen bliver han medlem af
> en workgroup og når bruger B logger på maskinen bliver han medlem af

En Windows domæne er k e n d e t e g n e t ved at også maskinerne har en
konto.

> Hilsen

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-08 22:37

<"pappblue22" <pappablue22@gmail.com> wrote in message
<Hej gruppe
<
<Er der nogen her der kan fortælle mig om det er muligt at have en
<brugerprofil der tilhører en workgroup og en brugerprofil der tilhører
<et domæne på en og samme maskine.

Ja, det kan du godt.

<Altså således at når bruger A logger på maskinen bliver han medlem af
<en workgroup og når bruger B logger på maskinen bliver han medlem af
<et domæne?

Ja.
Bruger A skal logge på computeren, ikke domænet. I din login-boks skal du
derfor vælge computeren fremfor domænet.
For bruger B er det omvendt.

Det betyder at når bruger A er inde, så kan han ikke nå, se, røre domænet
(altså medmindre han er oprettet der, eller kender bruger B's password osv)

mvh
///M

Fra : pappblue22

Dato : 28-05-08 11:25

On 27 Maj, 23:37, "///M" <nomail> wrote:
> [...]
> (altså medmindre han er oprettet der, eller kender bruger B's password osv)

Dutter ikk
problemet er følgende, jeg har en bærbar pc, som jeg bruger både på
job og hjemme.
på job er den en del af et domæne, men hjemme har jeg, udover den
bærbare, et par stationære og et par andre bærbare, de er alle
forbundet i en workgroup, men er lukket land for min jobPC.
så jeg tænkte om det ikke via et script, måske var muligt at sætte det
således op, at når bruger A logger på maskinen logger han og maskinen
på domænet, og når bruger B logger på lokalt på maskinen logger den på
workgroupen.

mvh
John

Fra : Svend

Dato : 28-05-08 18:31

pappblue22 wrote:

> [...]
> således op, at når bruger A logger på maskinen logger han og maskinen
> på domænet, og når bruger B logger på lokalt på maskinen logger den på

Er det ikke fuldstændigt ligegyldigt hvad din workgroup hedder derhjemme
? I min optik kan man ikke logge på en workgroup, kun på en lokal
maskine eller et domæne. Du kan sågar kalde din workgroup det samme som
dit domæne på arbejdet.

Mvh.
--
Svend

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-08 10:12

> [...]
>således op, at når bruger A logger på maskinen logger han og maskinen
>på domænet, og når bruger B logger på lokalt på maskinen logger den på

Ja, du skal bare vælge det rigtige under domæne på din bærbare. Derhjemme
skal du vælge maskinens navn, på job skal du vælge domænet.

Så får du to helt adskildte profiler (relativt), med hver sit skrivebord,
shortcuts, favorites osv osv.

mvh
///M

Fra : N/A