problemer med netdisk
Fra : Kim

Dato : 25-05-08 00:36

Hej Folks

Jeg har en netværksdisk fra Sandberg der driller ! Jeg vil gerne have til
at snakke med min router men det går ikke ret godt.

routeren er sat til at køre DHCP og tildeler ipadresser til alle pc'ere i
huset. Lige for tiden er det 4 stk og det går fint.

Når Sandberg'en så kommer på overtager den tildelingen af ipadresser på
trods af at jeg har slået det fra i dens opsætning. Det bliver åbenbart
ikke slået fra alligevel...eller hvad ?

Er der nogen der har oplevet noget lignende og hvad kan man gøre ?

venlig hilsen

Kim

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-08 00:38

Kim wrote:
> [...]
> ikke slået fra alligevel...eller hvad ?
>
> Er der nogen der har oplevet noget lignende og hvad kan man gøre ?

Gå over til at brige faste ip adresser eller skift sandberg kassen til
noget andet der virker. Ellers skal du have fat i udstyr du ikke har
lyst til at betale for.

Fra : Kim

Dato : 25-05-08 17:32

"Claus Albæk (Kbh.)" <claude@eugina.dk> wrote in

> Gå over til at brige faste ip adresser eller skift sandberg kassen til
> noget andet der virker. Ellers skal du have fat i udstyr du ikke har
> lyst til at betale for.

Jeg ville også gerne bruge en fast ipadresse til disken MEN jeg har ikke
dens MACadresse og den skal jeg bruge hvis jeg vil sætte min router til at
kigge efter faste ipadresser. Er der en smart måde at finde macadressen
hvis jeg har kontakt til disken. Hvis jeg forbinder Sandbergkassen direkte
til en pc kan jeg konfigurere den.

Kim

Fra : fix

Dato : 25-05-08 17:55

> [...]
> finde macadressen hvis jeg har kontakt til disken. Hvis jeg forbinder
> Sandbergkassen direkte til en pc kan jeg konfigurere den.

fra en winmaskine:
c:>\ arp -a <ipadressenpåsandbergen>

Fra : Peter Larsen

Dato : 25-05-08 20:03

Kim wrote:

> [...]
> finde macadressen hvis jeg har kontakt til disken. Hvis jeg forbinder
> Sandbergkassen direkte til en pc kan jeg konfigurere den.

Hvad er det for en legetøjs-dhcp som ikke kan fortælle dig, hvilke
mac-adresser den giver adresser til og hvad det tilknyttede host-navn er? -
kig evt. efter en ekstra gang under "avanceret" eller lignende.

> Kim

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : Lemon

Dato : 02-06-08 12:07

Kim wrote:
> [...]
> hvis jeg har kontakt til disken. Hvis jeg forbinder Sandbergkassen direkte

MAC-Adressen på den slags udstyr står som regel på den mærkat hvor
serienummeret også står.

Har du kigget der?

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 25-05-08 11:36

"Kim" <kims@snailmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke slået fra alligevel...eller hvad ?
>
> Er der nogen der har oplevet noget lignende og hvad kan man gøre ?

Det lyder som noget firmware bug hvis det er slået fra i opsætningen
Se om der ikke er en opdatering til den

--
/Dennis
Server + HP Autoloader backupstation sælges

Fra : brian

Dato : 03-06-08 07:40

On Sat, 24 May 2008 23:35:52 GMT, Kim <kims@snailmail.dk> wrote:

> [...]
>ikke slået fra alligevel...eller hvad ?
>
>Er der nogen der har oplevet noget lignende og hvad kan man gøre ?

Nu ikke for at spille smart men vi har vel alle prøvet at ændre en
opsætning og så glemme at trykke save når vi har rettet noget.

Men så simpelt var problemet ikke ?

hvis du vil lave fast ip på sandbergen så skal du gøre det i
sandbergen og ikke i routeren.
(hvis du bruger routerens tildeling af samme ip adresse ud fra mac
adressen så har du stadig en løs/vild DHCP server i sandbergen i
overskud)

Hvis problemet er at man bare ikke kan slå DHCP fra så har du to
muligheder.

1. Check om der er kommet et firmware opdate for en så graverende fejl
må være opdaget?
2. Er alle muligheder udtømt så retur i butikken med den og bed om
anden (evt andet mærke) eller pengene retur.

brian