Ny router skal der til
Fra : Hagar

Dato : 21-05-08 11:59

Hej

Jeg skal have mig en ny router, den gamle stod af.
Er der nogen der kender til denne
http://www.hsdata.dk/index.asp?subsite=netværk&subgruppe=router/firewall&nr=&gruppe=&varenr=20893&info=ja

Hagar

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 21-05-08 12:38

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> crashed Echelon writing

> Jeg skal have mig en ny router, den gamle stod af.
> Er der nogen der kender til denne
> http://www.hsdata.dk/index.asp?subsite=netværk&subgruppe=router/firewal
> l&nr=&gruppe=&varenr=20893&info=ja

Bemærk det er en Annex B router, hvad kører den du skal afløse?

--
Bjarke Andersen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 21-05-08 13:20

On 21 May 2008 11:37:31 GMT, Bjarke Andersen
<bjarke.andersen@gmail.com> wrote:

>Bemærk det er en Annex B router, hvad kører den du skal afløse?

Nu blev jeg nysgerrig..

Kan du ikke med få ord fortælle os hvad Annex B står for ??

<mlr>

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 21-05-08 13:29

Michael Rasmussen <michael@invalid> crashed Echelon writing

> Nu blev jeg nysgerrig..
>
> Kan du ikke med få ord fortælle os hvad Annex B står for ??

Det omhandler hvordan modemmet i routeren kommunikerer med DSLAMen i den
anden ende.

Svjh. er Annex B DSL på ISDN linjer, men jeg kan tage fejl.

--
Bjarke Andersen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 21-05-08 14:22

On 21 May 2008 12:29:14 GMT, Bjarke Andersen
<bjarke.andersen@gmail.com> wrote:

> Svjh. er Annex B DSL på ISDN linjer, men jeg kan tage fejl.

Det er rigtigt.

.... Og eftersom OP er TDC-kunde (hvor de normalt leverer et modem),
skal det formentlig slet ikke være en ADSL-router, men i stedet en
Ethernet/Ethernet-router.

-A

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 21-05-08 14:40

>Det omhandler hvordan modemmet i routeren kommunikerer med DSLAMen i den
>anden ende.
>
>Svjh. er Annex B DSL på ISDN linjer, men jeg kan tage fejl.

Ok, tak for forklaringen....

Og så ku' det faktisk godt tænkes, at jeg på et tidspunkt får behov
for sådan en....

<mlr>

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 21-05-08 16:45

On Wed, 21 May 2008 15:40:08 +0200, Michael Rasmussen
<michael@invalid> wrote:

> Og så ku' det faktisk godt tænkes, at jeg på et tidspunkt får behov
> for sådan en....

Der er vist ingen herhjemme, der leverer Annex B ADSL.

-A

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 21-05-08 22:33

Asbjorn Hojmark wrote:

> Der er vist ingen herhjemme, der leverer Annex B ADSL.

Hvilken teknologi bruger TDC så når de leverer ADSL på ISDN?

Jesper Poulsen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 22-05-08 06:17

On Wed, 21 May 2008 23:32:58 +0200, Jesper Poulsen
<nospam@ingensteder.dk> wrote:

> Hvilken teknologi bruger TDC så når de leverer ADSL på ISDN?

Gør de overhovedet (stadig?) det? Er det ikke efterhånden altsammen
ADSL2+?

-A

Fra : brian

Dato : 22-05-08 06:43

On Thu, 22 May 2008 07:16:51 +0200, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

>Gør de overhovedet (stadig?) det? Er det ikke efterhånden altsammen
>ADSL2+?
>
>-A

Man kan stadig få en ADSL over ISDN ved TDC.

At den så er for dyr og for langsomt sammetid er så en anden sag.
Er selv ved at konvertere fra ISDN til Analog da Tele2 kunder (med
ISDN linier) der pr igår automatisk er blevet overflyttet til
cybercity nu ikke har internet da cybercity ikke kan(eller vil) levere
på ISDNen

Brian

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 22-05-08 11:35

Asbjorn Hojmark wrote:

> Gør de overhovedet (stadig?) det? Er det ikke efterhånden altsammen

Ja, det gør de. Jeg har det.

Jesper Poulsen

Fra : Hagar

Dato : 21-05-08 15:23

> Bemærk det er en Annex B router, hvad kører den du skal afløse?
>
> --
> Bjarke Andersen

Du godeste
Det aner jeg vitterligt ikke, jeg troede det bare var noget standard man
købte så to eller flere kunne komme på nettet samtidig, men det er det så
ikke Har du eventuelt er forslag til hvad jeg skal have, helst fra samme
forhandler, for det er den lokale bisse her på øen.

Hagar

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 22-05-08 06:38

> [...]
> det så ikke Har du eventuelt er forslag til hvad jeg skal have,
> helst fra samme forhandler, for det er den lokale bisse her på øen.

Hvis vi lige tager den fra bunden, der findes i bund og grund 2 slags
routere.

Dem med indbygget modem, og de kan så kategoriseres efter hvilket modem vi
snakker om (kabel, ADSL, ADSL2(+), VDSL osv osv)

Dem uden indbygget modem, hvor det er en ganske "almindelig" netværks port
til internettet, som forudsætter du allerede har et modem (og som du vil
beholde). Denne type er normalt osse dem du ser i butikkerne osv.

Som Asbjørn var inde på, ser du ud til at være TDC kunde, og har så fået et
modem fra dem (lille SpeedStream boks).

Det nemmeste er selvfølgelig du beholder SpeedStream modemmet og køber en
almindelig router uden modem.

Du skriver ikke hvad dine krav er, men i traadloes gruppen plejer Linksys
WRT54GL altid at blive anbefalet. Den fåes osse hos hsdata.

Hvis du gerne vil op i kommende N standard når vi snakker wireless (mere
hastighed) ville jeg nok anbefale en Linksys WRT150N.

--
Bjarke Andersen

Fra : Hagar

Dato : 22-05-08 15:28

> [...]
>
> Hvis du gerne vil op i kommende N standard når vi snakker wireless (mere
> hastighed) ville jeg nok anbefale en Linksys WRT150N.

Hej Bjarke
Det er nu rart når nogen kan og vil skære det ud i pap for en
Det jeg, efter dine beskrivelser, har brug for er en almindelig router uden
modem, men jeg vil helst have det med "hale"/ledning og ikke trådløst,
ledningerne er trukket.
Så nu har jeg kigget igen, og fundet denne her
http://www.hsdata.dk/index.asp?subsite=netværk&subgruppe=router/firewall&nr=&gruppe=&varenr=20889&info=ja

Du skal have mange tak for hjælpen.

Hagar

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 23-05-08 00:44

Hagar wrote:

> Så nu har jeg kigget igen, og fundet denne her
> http://www.hsdata.dk/index.asp?subsite=netværk&subgruppe=router/firewall&nr=&gruppe=&varenr=20889&info=ja

Jeg får en tom side.

Jesper Poulsen

Fra : Ole C

Dato : 23-05-08 08:24

Jesper Poulsen skrev blandt andet:

> Jeg får en tom side.

Synd. Det gør jeg ikke.

--
vh
Ole C

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 23-05-08 08:43

Ole C wrote:

> Synd. Det gør jeg ikke.

Her er årsagen:
http://tinyurl.com/66gk26

Jesper Poulsen

Fra : Hagar

Dato : 21-05-08 21:20

> Bemærk det er en Annex B router, hvad kører den du skal afløse?
>
> --
> Bjarke Andersen

Er det sådan en jeg skal bruge for at flere kan komme på nettet samtidig ?
http://www.hsdata.dk/index.asp?subsite=netværk&subgruppe=switch&nr=&gruppe=&varenr=23863&info=ja

Hagar

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 22-05-08 06:45

> Er det sådan en jeg skal bruge for at flere kan komme på nettet
> samtidig ?
> http://www.hsdata.dk/index.asp?subsite=netværk&subgruppe=switch&nr=&gru
> ppe=&varenr=23863&info=ja

Ja, men bemærk det er en switch. Du er bedre tjent med en router.

--
Bjarke Andersen