Bizart problem ???
Fra : Jakob M

Dato : 14-05-08 21:09

Jeg er ikke engang sikker på at det er den rigtige gruppe, men jeg prøver.

Jeg har lige geninstalleret Windows XP, med en slipstreamet SP3 CD.
Derudover har jeg installeret Ubuntu via WABI fra windows. Det besynderlige
er at der er nogle hjemmesider jeg ikke kan komme ind på, f.eks. www.ing.dk
og www.golfonline.dk. Jeg kan sagtens tilgå dem med mobilen, så de fejler jo
ikke noget ?. Det gælder både Windows XP (IE7 og Opera) og Ubuntu (Firefox),
mens alle mine andre bogmærker virker fint ?.

Jeg er koblet op til Fullrate gennem en Linksys WRT54GP2 der sidder i
Fullrates Zyxel standard router. Zyxelen har været genstartet og reset uden
effekt. Jeg har skiftet DNS server til TDC og kørt ipconfig /flush DNS også
uden held.

Da problemet både optræder under Windows og Ubuntu, må det vel nødvendigvis
være et routerproblem ??. Jeg har ikke rørt i konfigurationerne på dem i
meget lang tid, og Zyxelen har været reset til default indstillinger, så må
det vel være Linksysen ?.

Gode forslag er velkomne.

Mvh
Jakob

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 15-05-08 19:22

"Jakob M" <smoelf@gmail.com> skrev i en meddelelse news:482b46f8$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> meget lang tid, og Zyxelen har været reset til default indstillinger, så må

Prøv at lave et DNS opslag:
nslookup www.ing.dk

(Min DNS server er pf.fjendbo.dk / 10.10.10.1)

Hvis din DNS server virker skulle der gerne stå: noget ala:

Server: pf.fjendbo.dk
Address: 10.10.10.1

Non-authoritative answer:
Name: www.ing.dk
Address: 195.69.130.87

Hvis du ikke har problem med det, så tjek evt. om din browser skulle bruge en Proxy server.. hvis du har sådan en..

Mvh Morten Fjendbo

Fra : Jakob M

Dato : 15-05-08 21:44

nslookup siger:

Server: dns3.fullrate.dk
Address: 89.150.129.4

Non-authoritative answer:
Name: www.ing.dk
Address: 195.69.130.87

Ved ikke om det hjælper ?

Jeg har ikke en proxyserver og hverken Opera eller IE7 er sat til at bruge
en sådan.
Tak for hjælpen.

Mvh
Jakob

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 15-05-08 21:57

"Jakob M" <smoelf@gmail.com> skrev i en meddelelse news:482ca08b$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
> nslookup siger:
>
> Server: dns3.fullrate.dk
> Address: 89.150.129.4
>
> Non-authoritative answer:
> Name: www.ing.dk
> Address: 195.69.130.87
>
> Ved ikke om det hjælper ?
>
> Jeg har ikke en proxyserver og hverken Opera eller IE7 er sat til at bruge
> en sådan.
> Tak for hjælpen.

Godt så.. så ved vi det ikke er et DNS problem..

prøv nu med:
traceroute www.ing.dk

Det skulle gerne give et output noget ala dette:

1 <1 ms <1 ms <1 ms pf.fjendbo.dk [10.10.10.1]
2 15 ms 23 ms 37 ms frhub1.fjendbo.dk [90.185.16.1]
3 13 ms 15 ms 6 ms v1802-cosw1-ar.fullrate.dk [90.185.4.9]
4 15 ms 10 ms 10 ms 70.ge2-3.cosw1-hoer.fullrate.dk [90.185.3.45]
5 15 ms 40 ms 25 ms 90.185.3.158
6 30 ms 30 ms 14 ms mlmo-krvg-cr0-ve8.perspektivbredband.net [213.18
5.31.45]
7 15 ms 12 ms 29 ms mlmo-krvg-pr0-ve1.perspektivbredband.net [213.18
5.31.54]
8 19 ms 17 ms 18 ms netnod-ix-ge-b-mmo-1500.swip.net [195.69.117.21]

9 13 ms 40 ms 12 ms cop-core-1.pos3-0.swip.net [130.244.206.58]
10 19 ms 53 ms 51 ms pos4-0.val1-core.dk.tele2.net [130.227.2.81]
11 27 ms 41 ms 47 ms srp5-0.kol1-core-oc48.dk.tele2.net [130.227.247.
59]
12 21 ms 49 ms 49 ms ge0-3.core1.scannet.cust.dk.tele2.net [129.142.0
..78]
13 19 ms 33 ms 23 ms 195.69.131.238
14 * * * Anmodning fik timeout.

Fra : Jakob M

Dato : 16-05-08 17:31

prøv nu med:
traceroute www.ing.dk

Den når kun 2 hop, sidste trin er en Fullrate server. Tror Asbjørn har ret,
bare en meget sen udmelding fra Fullrates side.

Mvh
Jakob

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 15-05-08 22:29

On Wed, 14 May 2008 22:09:28 +0200, "Jakob M" <smoelf@gmail.com>
wrote:

> Jeg har lige geninstalleret Windows XP, med en slipstreamet SP3 CD.
> Derudover har jeg installeret Ubuntu via WABI fra windows. Det besynderlige
> [...]

Du er Fullrate-kunde. Bor du tilfældigvis i Sønderjylland? Fullrate
har tilsyneladende nogle routing-problemer, der gør at nogle steder på
Nettet ikke kan nås. Det påvirker (kun?) kunder i Sønderjylland.

-A

Fra : Jakob M

Dato : 16-05-08 17:28

> Du er Fullrate-kunde. Bor du tilfældigvis i Sønderjylland? Fullrate
> har tilsyneladende nogle routing-problemer, der gør at nogle steder på
> Nettet ikke kan nås. Det påvirker (kun?) kunder i Sønderjylland.

Bor i Kolding, det er vel mere eller mindre Sønderjylland. Du har sikkert
ret, så må jeg have fat i dem. De plejer ellers at give besked om fejl via
SMS.

Tak for hjælpen
Jakob

Fra : Jakob M

Dato : 16-05-08 22:43

Så virker det igen, Fullrate har åbenbart fikset det. Har ikke været ude for
lignende før.

Mvh
Jakob