Program med besøgte hjemmesider.
Fra : Elisabeth Nielsen

Dato : 13-05-08 19:58

Hejsa.

Jeg tænkte på om der findes et program der kan registrere alle de
hjemmesider der bliver besøgt via routeren, eller en ligende løsning.

Jeg har en NETGEAR WGR614IS.

Mvh.
Morten

Fra : Steen

Dato : 13-05-08 20:43

Jeg er næsten sikker på at den log din router har internt oplyser det
du efterspørger.

Med venlig hilsen
Steen

Fra : Niels Stoltze

Dato : 14-05-08 05:09

"Steen" skrev...
> Jeg er næsten sikker på at den log din router har internt oplyser det
> du efterspørger.

Meget tit logger en router kun date, src-port, src-ip, dst-port, dst-ip,
duration, bytes..

Sååh, det er ikke heeelt sikkert det er nok for hende... Kunne forestille
mig, at hun gerne ville have DNS navnet med..
En proxy ville sikkert være det bedste bud, men er ikke lige sikker på hun
vil have sådan en stående...
Eller måske en router med alternativ firmware på..?

/Stoltze
... Som ikke gider logge hvad jeg selv laver...

Fra : Max

Dato : 14-05-08 06:58

Hej Niels

> .. Som ikke gider logge hvad jeg selv laver...

Og vil man vide hvad de andre laver, ja så kan man
bare spørge :)

--
Mvh Max

Fra : Steen

Dato : 14-05-08 10:38

[Initialized], Wed May 14 08:31:13 2008
[ALLOW: vcs1.msg.yahoo.com] Source:

Jeg har en tilsvareden router - den laver en log som ovenstående

Plus den fortæller fra hvilken pc det kommer fra. Dette er blot
udeladt i dette eksempel

Med venlig hilsen
Steen

Fra : Elisabeth Nielsen

Dato : 14-05-08 15:32

Steen <helocheck@cbl.abuseat.org> skrev:
>Jeg er næsten sikker på at den log din router har internt
oplyser det
>du efterspørger.

Jeg ved ikke lige præcis hvad man kalder de sider, men et
eksempel på de sider den skriver i loggen:

[ALLOW:www.google-analytics.com] Source: XXX.XXX.X.X Wednesday,
14 May 2008 06:25:26

Hvis jeg nu går ind på computerworld.com, så bliver den ikke sat
ind i loggen.

Fra : Steen

Dato : 14-05-08 15:53

Hvis jeg tjekker så kommer der dette i routerens log.

[ALLOW: computerworld.com] Source: x.x.x.x, Wed May 14 15:48:23 2008
[ALLOW: www.feedburner.com] Source: x.x.x.x, Wed May 14 15:48:24 2008

Samt alle de reklame relaterede link de har skjult på siden

Google-analytic -er den trafik statistik mange bruger. I mine øjne
spild af båndbredde, derfor har jeg sat et filter op som blokerer

Med venlig hilsen
Steen

Fra : Elisabeth Nielsen

Dato : 14-05-08 16:09

> [...]
øjne
>spild af båndbredde, derfor har jeg sat et filter op som

Hmm, ja nu kan jeg godt se at det kommer. Men pga. alle
de 'reklame links', så bliver loggen fyldt op hvis man bare har
besøgt 1 side, kan man ikke gøre den støre? Eller evt. også
blokere for dem.

Fra : Steen

Dato : 14-05-08 17:02

Du kan blokere de reklamer. Jeg har ikke set reklamer i flere år.

Den email du bruger er det en gyldig email addresse?
Hvis ja vill jeg gerne sende dig in fil og en forklaring, så du kan
fjerne de reklamer,

Med venlig hilsen
Steen

Fra : Elisabeth Nielsen

Dato : 14-05-08 20:28

> [...]
>
>Den email du bruger er det en gyldig email addresse?
>Hvis ja vill jeg gerne sende dig in fil og en forklaring, så du

Ja, e-mail adressen er gyldig...

Fra : Steen

Dato : 14-05-08 21:16

Elisabeth,

Tjek din email

Med venlig hilsen
Steen

Fra : Elisabeth Nielsen

Dato : 14-05-08 22:11

Steen <helocheck@cbl.abuseat.org> skrev:
>Elisabeth,
>
>Tjek din email

Den er godt nok effektiv. Det er næsten som at være en betalende
bruger fordi der ikke er nogle reklamer, hehe..

Kan også godt se nu at den kun skriver de hjemmesider kan går
ind på nu, og ikke links fra reklamerne på siden.

Så jeg siger mange tak for filen! :D

Mvh.
Morten

Fra : Steen

Dato : 14-05-08 23:20

Hej M orten

Du er altid velkommen. Og er der andet jeg kan hjælpe med skriver du
blot, til den email jeg sendte fra,

Med venlig hilsen
Steen

Fra : Ukendt

Dato : 15-05-08 19:31

Af ren nysgerrighed hvad er det for et program ?

Fra : fix

Dato : 16-05-08 10:53

brian wrote:
> Af ren nysgerrighed hvad er det for et program ?

også her??

newsgroups er til videndeling!

i modsætning til lagkage, bliver viden større ved deling -

finn

Fra : Steen

Dato : 14-05-08 17:06

UPS,

Jeg glemte at oplyse. Så vidt jeg kan se kan du få routeren til at
sende loggen pr email når loggen er fyldt.

Med venlig hilsen
Steen