forbindelse
Fra : nielsen

Dato : 11-05-08 10:18

Jeg har en stationær med XP-home, der pludselig ikke kan komme på
internettet.
Den plejer at bruge en indbygget netkort, efter problemet opstod har jeg
prøvet med en gammel ethernet kort, men det giver samme fejl,
Jeg har en clon af harddisken, men også den giver samme fejl
Alt virker tilsyneladende undtaget internet forbindelsen
Hvad prøve jeg så?

Fra : fix

Dato : 11-05-08 10:26

nielsen wrote:
> [...]
> Jeg har en clon af harddisken, men også den giver samme fejl
> Alt virker tilsyneladende undtaget internet forbindelsen

hvad siger ipconfig /all i en dosprompt

Fra : nielsen

Dato : 11-05-08 13:51

fix skrev:

> hvad siger ipconfig /all i en dosprompt

blandt andet
primært DNS-sufiffiks ...:(ingen oplysning)
nodetype...:ukendt
IP-routng aktiveret...:nej
Wins-proxy aktiveret....:nej
medietilstand....:mediet afbrudt

Det er lidt for teknisk til at jeg kan regne det ud
en god løsning ville jeg sætte stor pris på

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 11-05-08 14:04

nielsen har bragt dette til os:

> [...]
> medietilstand....:mediet afbrudt
>
> Det er lidt for teknisk til at jeg kan regne det ud
> en god løsning ville jeg sætte stor pris på

Det ser ud som om din WAN forbindelse er død, såfremt du er sikker på,
at dine netkort dur (tjek at du ikke har fået dem deaktiveret).
Nu ved vi ikke hvordan du får dit signal ind, men det ville være en god
ide at tjekke din router...
...::JMJ::..

Fra : nielsen

Dato : 11-05-08 14:13

...::JMJ::.. skrev:
> [...]
> at dine netkort dur (tjek at du ikke har fået dem deaktiveret).
> Nu ved vi ikke hvordan du får dit signal ind, men det ville være en god

Det er samme forbindelse jeg bruger nu, bare på en gammel bærbar,med
ubuntu-linux.
Jeg kan ikke se noget der er deaktiveret i enhedshåndteringen.
Jeg har forsøgt at opdatere XP samme dag som problemet opstod og afbrudt
det igen, Gendannelse løser ikke problemet.

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 11-05-08 14:34

Efter mange tanker skrev nielsen:

> [...]
> Jeg kan ikke se noget der er deaktiveret i enhedshåndteringen.
> Jeg har forsøgt at opdatere XP samme dag som problemet opstod og afbrudt det

Det jeg hæftede mig ved var "mediet afbrudt". Det indikerer enten
defekt netkort, defekt kabel eller "ged" ved WAN interfacet...