IP kamera gennem router?
Fra : Henning Lund

Dato : 10-05-08 20:10

Level 1 FBR 1418TX router.hvor port 80 som kameraet er pivåben.
Kamera har en ip adresse der hedder 192.161.1.1 som standard.
Hvad skal jeg i IP kameraet software sætte henholdsvis Net mask.
Gateway samt DNS server til for at kunne komme i kontakt med det?
Jeg kan i medfølgende software til kameraet se at IP adressen som
oplyst i manualen er 192.161.1.1, men når jeg forsøger via
softwaren at logge ind på kameraet får jeg bare Login Failed.
Nogen der ved lidt om emnet?

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/

Fra : Henning Lund

Dato : 10-05-08 20:46

Henning Lund tastede:
> Level 1 FBR 1418TX router.hvor port 80 som kameraet benytter er
> pivåben.

Skulle der stå.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 10-05-08 22:31

"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> manualen er 192.161.1.1, men når jeg forsøger via softwaren at logge ind

Jeg kan sige så meget at du med garanti har nosset rundt i IP adresserne.

Fra : fix

Dato : 10-05-08 22:38

Henning Lund wrote:
> [...]
> oplyst i manualen er 192.161.1.1, men når jeg forsøger via
> softwaren at logge ind på kameraet får jeg bare Login Failed.

ipadressen er lidt usædvanlig, med mindre du har skrevet forkert (161
istedet for 168).
Jeg forudsætter det er tilfældet
Hvis du ikke har ændret i routeren står den således
Du skal så sikre at routerens LANside står til 192.168.123.254 mask
255.255.255.0 (default)
Kameraet kan du så sætte til 192.168.123.200 mask 255.255.255.0 og DNS til
enten den af ISP opgivne eller som regel routerens adresse, da den normalt
agerer cacheDNS, altså 192.168.123.254 - som også er default gateway

for at få netop de to ting til at spille sammen, er du altså nødt til at
ændre enter kamera eller routeropsætning.

finn

Fra : Henning Lund

Dato : 10-05-08 23:37

fix tastede:

> ipadressen er lidt usædvanlig, med mindre du har skrevet
> forkert (161
> istedet for 168).

Ja det er 168, jeg er træt af tal for idag, nu er det syvende
timer hvor jeg bakser med skidtet uden held.

> [...]
> Hvis du ikke har ændret i routeren står den således
> Du skal så sikre at routerens LANside står til 192.168.123.254

Ja

> [...]
> adresse,
> da den normalt agerer cacheDNS, altså 192.168.123.254 - som

Kameraet kan jeg ikke rette på inden jeg kan tilgå den fra
nettet, så hvordan filen jeg får ip ændret der, står stille,

Fra : fix

Dato : 11-05-08 09:28

> Kameraet kan jeg ikke rette på inden jeg kan tilgå den fra
> nettet, så hvordan filen jeg får ip ændret der, står stille,

det burde fremgå af dokumentationen på kameraet!
men kan du rette i routeren, så er det måske lettere.

så må du ændre ipadressen på routeren til 192.168.1.254 - altså .123 til .1
resten burde passe.

samtidig skal du lige sikre dig at indgående port 80 peger på
192.168.1.1:80 i routerens opsætning.
husk, at hvis du aænrer i routerens opsætning skal du genstarte alt udstyr,
og næste gang du skal konfigurere i routeren er det en anden adresse.

og husk, at når du nu har døjet i længere tid, er det ikke udstyrets skyld,
men din manglende viden
- det løser tiden til gengæld!
finn

Fra : Henning Lund

Dato : 11-05-08 12:19

fix tastede:

> og husk, at når du nu har døjet i længere tid, er det ikke
> udstyrets
> skyld, men din manglende viden
> - det løser tiden til gengæld!

01,31 kørte det i nat, ja manglende viden er ordet, jeg har haft
indianernet siden starten af 90érne men først fået sådan noget
satans stads der hedder router her for en 3 ugers tid siden

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 11-05-08 12:22

Den Sun, 11 May 2008 00:37:18 +0200 skrev Henning Lund:

> Kameraet kan jeg ikke rette på inden jeg kan tilgå den fra nettet, så
> hvordan filen jeg får ip ændret der, står stille,

Download Colasoft Ping Tool (søg på Google).
Det er rimelig nemt at pinge flere adresser på en gang, så det er bare om
at være tålmodig - det tager sikkert ikke 7 timer inden den finder dit
kamera

Karl Erik.

http://www.ranunkelvej.com

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 11-05-08 12:32

Den Sun, 11 May 2008 11:21:34 +0000 skrev Karl Erik Christensen:

> Download Colasoft Ping Tool (søg på Google). Det er rimelig nemt at
> pinge flere adresser på en gang, så det er bare om at være tålmodig -
> det tager sikkert ikke 7 timer inden den finder dit kamera

OK, ser du har løst problemet.
Her er ellers adressen på ColaSoft programmet:
http://colasoft-ping-tool.colasoft-co-ltd.qarchive.org/

Karl Erik.

http://www.ranunkelvej.com