ingen wan på Netgear wgr613val
Fra : fix

Dato : 09-05-08 13:47

kollega modtog subj. fra Telsome, prefigureret. Jeg kan bare ikke få liv på
wanstikket.
Prøvet både på det Cablemodem som den er tiltænkt, og på 2 lokalnet med
dhcp.
Wan står som dhcpclient, men status melder ingen forbindelse. Lanlampen er
slukket både på cablemodemet eller den lokale switch på netværket, når jeg
tilslutter wanstikket. De 3 lanstik kører perfekt som lokal switch, og jeg
kommer fint ind i konfigurationen. Min konklusion er at wanstikket er
defekt, men kan der være nogen opsætning, som både telsome og jeg har
misset?

har iøvrigt sat en privat ht486 på i stedet, som kører perfekt!

finn

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 09-05-08 14:33

On Fri, 9 May 2008 14:47:09 +0200, "fix" <fix@faxe.dk> wrote:

> Min konklusion er at wanstikket er defekt, men kan der være nogen
> opsætning, som både telsome og jeg har misset?

Har du prøvet med et krydset kabel?

-A

Fra : fix

Dato : 09-05-08 15:32

Asbjorn Hojmark wrote:

> Har du prøvet med et krydset kabel?
>
> -A
også det! ;(

iøvrigt er kabelmodemet så smart at det er ligeglad, sammen med den
handytone det kører med nu.
finn

Fra : fix

Dato : 16-05-08 12:25

fix wrote:

> også det! ;(
>
> iøvrigt er kabelmodemet så smart at det er ligeglad, sammen med den
> handytone det kører med nu.
> finn

Det trak mange hormoner at overbevise den søde dame ved Telsome, at hun
skulle sende en ombytningsrouter.
Det gjorde hun så, sammen med en ombytningsfaktura. Den virkede out-the-box,
så hun får ikke honoreret sin faktura

finn

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 16-05-08 12:39

"fix" <fix@faxe.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> Det gjorde hun så, sammen med en ombytningsfaktura. Den virkede
> out-the-box, så hun får ikke honoreret sin faktura

Telsome er ret besværlige hvad det angår.

Har selv haft samme router som pludselig vælger at stalle og reboote.
Telsome insisterede på at båndbredden og VoIP testes før de ville overveje
at sende en ny router.

Og inden den blev sendt skulle man så osse lige argumentere at det
middelmådige testresultat intet havde at gøre med routeren var ustabil og
rebooter af sig selv.

--
Bjarke Andersen

Fra : fix

Dato : 17-05-08 01:31

Bjarke Andersen wrote:
> [...]
>
> Og inden den blev sendt skulle man så osse lige argumentere at det
> middelmådige testresultat intet havde at gøre med routeren var

Øv, nu har jeg været glad for dem i godt 4 år, og anbefalet dem her, der og
allevegne.
- men der har været problemer med levering, opkobling og stabilitet ved de 3
sidste jeg har fået hægtet på vognen..

hvem er så stabil udbyder (med portering) til fornuftige priser?

finn

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 17-05-08 13:25

"fix" <fix@faxe.dk> crashed Echelon writing news:g0l8vj$tnh$1@aioe.org:

> [...]
> ved de 3 sidste jeg har fået hægtet på vognen..
>
> hvem er så stabil udbyder (med portering) til fornuftige priser?

Jeg tror ikke du skal se det som ustabilitet ved Telsome. Mere at den
hardware de tilbyder at levere dels er forældet (den kan max klare
6Mbit/s) og har firmware problemer (husk at det er en ISP baseret router
dvs. Telsom står for firmwaren til den, netgear har ingen officiel firmware
til den).

Så med andre ord. Anden router og det kører sikkert som smurt.

--
Bjarke Andersen

Fra : fix

Dato : 17-05-08 14:44

> [...]
> officiel firmware til den).
>
> Så med andre ord. Anden router og det kører sikkert som smurt.
Jeg refererede nærmere til deres Support/Tværing om problemerne.

Jeg vil gerne have udbydere, som erkender "noget er galt" når en kunde ikke
kan komme på, og ikke som forudsætning går ud fra kundet er en båt..... og
det andet udstyr han har købt, ikke dur til noget.
Da jeg startede ved Telsome, fik man kontakt til en tekniker, brugte et
minuts tid på at finde fælles termologi, og i fællesskab konkluderede næste
step. - Den tid er ovre ;(

"vi har testet routeren" "din internetforbindelse er for ustabil" Din
internetudbyders modem er nok låst" "vi har ikke problemer andre steder"
"det virker altid når vi sender" "så må vi sende en regning på udskiftning"
"der står her den blev sendt i torsdags"
" vi kan ikke se du har betalt, men alle pengene er på kontoen" hva'ba'??

finn

Fra : Steen

Dato : 17-05-08 15:11

>Jeg vil gerne have udbydere, som erkender "noget er galt" når en kunde ikke
>kan komme på, og ikke som forudsætning går ud fra kundet er en båt..... og
>det andet udstyr han har købt, ikke dur til noget.

Det bliver vanskeligt at finde i Danmark.

Med venlig hilsen
Steen