Hvilken NAS til Playstation 3?
Fra : grupper.td@gmail.com

Dato : 06-05-08 02:54

Hej, håber jeg er i den rigtige gruppe.

Jeg har brug for en NAS, altså en netværksharddisk, jeg kan tilgå fra
min ps3. Så vidt jeg kan forstå, skal den blot understøtte DLNA for at
ps3 kan anvende den som mediaserver.

Den vigtigste parameter for mig er lydløshed, da den kommer til at stå
i min stue. Alle andre parametre har mindre prioritet.

Er der nogen, som har et bud på, hvilke modeller som kunne være
interessante at kigge nærmere på?

På forhånd tak
Thomas

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 06-05-08 16:32

grupper.td@gmail.com skrev:
> Hej, håber jeg er i den rigtige gruppe.
>
> Jeg har brug for en NAS, altså en netværksharddisk, jeg kan tilgå fra
> min ps3. Så vidt jeg kan forstå, skal den blot understøtte DLNA for at
> ps3 kan anvende den som mediaserver.

Jae

> Den vigtigste parameter for mig er lydløshed, da den kommer til at stå
> i min stue. Alle andre parametre har mindre prioritet.

Kommer an på antal diske og blæsere.

> Er der nogen, som har et bud på, hvilke modeller som kunne være
> interessante at kigge nærmere på?

Denne er altid et godt valg, der er dog 2 diske i (der findes også en
1-disk udgave) og der er også en lille blæser. Men det er ikke slemt, og
din ps3 burde sagtens overdøve den.
http://www.synology.com/enu/products/DS207+/index.php

--
/Bjarke
http://sikkertnet.dk

For mail, ret til dansk TLD

Fra : grupper.td@gmail.com

Dato : 07-05-08 02:45

On 6 Maj, 17:31, Bjarke Ravn-Jonsen <bja...@mandril.invalid> wrote:
> Denne er altid et godt valg, der er dog 2 diske i (der findes også en
> 1-disk udgave) og der er også en lille blæser. Men det er ikke slemt, og
> [...]

Ok, tak for forslaget.

Prisen er rimelig, i hvert fald. Jeg er nok ikke helt tilfreds, hvis
blot ps3 overdøver. Min ps3 er nemlig ikke tændt hele tiden, men det
vil NAS'en være. Jeg synes i øvrigt at ps3'en larmer en del - nok til
at det er generende i en stille stue.

Mvh
Thomas

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 07-05-08 17:09

grupper.td@gmail.com skrev:

> [...]
> blot ps3 overdøver. Min ps3 er nemlig ikke tændt hele tiden, men det
> vil NAS'en være. Jeg synes i øvrigt at ps3'en larmer en del - nok til

Den kan jo sætte diskene i standby når de ikke bruges, så kommer du i
hvert fald ganske langt ned. Men ved ikke helt med hvordan blæseren
kører ved standby.

--
/Bjarke
http://sikkertnet.dk

For mail, ret til dansk TLD

Fra : Ukendt

Dato : 07-05-08 20:39

grupper.td@gmail.com skrev:

> [...]
> blot ps3 overdøver. Min ps3 er nemlig ikke tændt hele tiden, men det
> vil NAS'en være. Jeg synes i øvrigt at ps3'en larmer en del - nok til

Hvad med at bygge en op selv? På denne måde kan du forvente en væsentlig
bedre performence. (Afhænger jo af hardwaren mm.)

Et link til det du søger:
Set Up A Linux Playstation 3 Media Server
http://howtoforge.com/set-up-a-linux-playstation-3-media-server-with-ubuntu8.04

Hvis du køber en lille VIA maskine, kan du få dem uden blæser.
Men du skal huske at harddiske bør (skal!) have køling hvis de benyttes
meget!

/Jacob

Fra : Martin

Dato : 09-05-08 12:43

grupper.td@gmail.com wrote:

> [...]
> blot ps3 overdøver. Min ps3 er nemlig ikke tændt hele tiden, men det
> vil NAS'en være. Jeg synes i øvrigt at ps3'en larmer en del - nok til

Prop maskinen ind i et skab/reol og pil lidt af bagbeklædningen af, så
kan der både trækkes ledninger der samt der er udluftning, pludselig er
den endnu mere lydløs :)

Fra : N/A

Dato : 07-05-08 17:09