netværksdisk/adgang til en mappe på ens p~
Fra : tommy

Dato : 05-05-08 12:39

hej

har fået en pc i overskud, som jeg tænkte kunne bruges til billeder som
skulle kunne ses fra flere steder i verden, hvad skal der til ?

på forhånd tak,

tommy

Fra : Henning

Dato : 05-05-08 15:10

On Mon, 5 May 2008 13:39:05 +0200, "tommy" <mysser@privat.dk> wrote:

>hej
>
>har fået en pc i overskud, som jeg tænkte kunne bruges til billeder som
>skulle kunne ses fra flere steder i verden, hvad skal der til ?

Strøm, strøm, strøm... Derudover (helst) fast ip-adresse, med mindre
du vil køre noget dyndns.dk
Overvej i stedet at lægge dem på en hjemmeside i cyberspace, priserne
er meget tæt på, om ikke nede på, kr. 0,-

Regn på hvad det vil koste dig i strøm at have din pc tændt i
døgndrift. . . . . .

Fra : -= JF =-

Dato : 05-05-08 16:55

Henning skrev:

> Regn på hvad det vil koste dig i strøm at have din pc tændt i
> døgndrift. . . . . .

Et godt råd!

Man kan få et Picasa (Google-ejet) web-album hvor billederne ligger i
fuld størrelse.
Den kan alle tilgå, og hvis man ønsker det kan nogle mapper være synlige
for alle, andre kun synlige for særligt inviterede og andre igen slet
ikke synlige.
10 Gb diskplads for 20$ om året - og dermed nok billigere end at have en
pc kørende 24/7 - og meget mere lydløst

--
Mvh. John