netværk kommer og går...
Fra : Finn Stampe Mikkelse~

Dato : 05-05-08 07:34

Hej

Håber nogen kan hjælpe her...

Jeg har en Linksys WRV200 router med RangeBoost.. Den er sat op i et mindre
netværk med 1 pc der er kablet til den og 2 trådløse klienter. Det hele er
sat op i et WPA sikret net.

I dagligdagen er der ingen problemer. Alt fungerer fint uden nogen
forbindelses problemer. Jeg har indtil nu kørt med en 15/1 linie, men har nu
fået en 25725 mbit linie...

Nu oplever jeg det, at når jeg har gang i den pc der har kablet forbindelse
til routeren og downloader med høj hastighed, så forsvinder forbindelsen til
de trådløse net. Den broadcaster stadigt sin ID, men jeg kan ikke logge på
mere. Når jeg stopper downloaden på den kablede forbindelse, så kommer
forbindelsen via det trådløse tilbage efter 10-15 sekunder. Begge de bærbare
kan påny logge på netværket igen...

Når dette sker ligger beslastningen på den nettet fra den kablede maskine på
helt nede fra omkring 1-1,5 MBytes/s downstream og omkring det sammne
upstream. Der skulle altså være rigeligt båndbredde i overskud, idet
hastigheder på omkring 2,9-3,2 MBytes/s ses jævnligt.....

Hvad dælen sker der lige der??

Mvh

Finn