Fjernbetjæning og support over netverk
Fra : Lene Larsen

Dato : 03-05-08 07:25

Jeg har søgt efter et program hvor jeg kan hjælpe PC brugere med forskellige
problemer via fjernbetjening.
Jeg har kikket på flere alternativer men de fylder ofte 3 - 15 Mb. VNC er en
spændende og endda gratis mulighed, men igen den fylder en del hvis den skal
overføres på en mail, og skal sættes op.

Jeg fandt så Remote-Anything, her fylder det program der skal installeres på
den pågældende maskine kun 100 Kb, og man kan konfigurerer den i forvejen.
De muligheder programmet giver er fuldt på højde med de programmer der
fylder 100 gange mere.

De har også en DS server, som man kan installerer på sin egen server,
Remote-Anything får så samme muligheder som f.eks TeamViewer Desktop
Sharing, det vil sige man får mulighed for at arbejde gennem firewal og
routere uden opsætning af disse. Og dette er Gratis frem for TeamViewer der
tager penge for den tid man er på.

Er der nogle her der har erfaring med Remote-Anything, jeg har selv testet
det og syntes det virker upåklageligt, men vil gerne hører andres erfaring
inden jeg køber de licenser der skal til.

Lene

Fra : Sune Storgaard

Dato : 03-05-08 09:19

"Lene Larsen" <Lene.M.L@forum.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en spændende og endda gratis mulighed, men igen den fylder en del hvis den
> skal overføres på en mail, og skal sættes op.

Se på vnc singleclick, der skal der ikke installeres noget på clienten, og
exe filen fylder ca 150KB.
Eneste du skal gøre er at forwarde en port i routeren der hvor det skal
styres fra (såfremt de 2 er på forskellige net)
Gratis, men ikke helt perfekt til vista.. VNC er ganske vist noget gammelt
software, men det lever endnu.

Fra : Dyl

Dato : 03-05-08 10:22

Jeg har længe brugt VNC men er blevet svært begejstret for Teamviewer som
også er gratis og _ikke_ behøver nogen opsætninger på forhånd mht. forwarede
porte mv. Det fylder heller ikke meget.

Tag et kig og sig hvad du synes: http://www.teamviewer.com/da/index.aspx

Fra : Lene Larsen

Dato : 04-05-08 13:04

> [...]
> også er gratis og _ikke_ behøver nogen opsætninger på forhånd mht.
> forwarede porte mv. Det fylder heller ikke meget.

Tak for svar,

Ja Teamviwer ser interessant ud, jeg har dog købt en licens til Remote
Anything
http://www.twd-industries.com/
Jeg kan bedst lide at være herre i eget hus og ikke være afhænging af en
ukendt server.
Min licens er låst til en USB NIC, så jeg kan bruge den hvor jeg vil. I
Teamviwer skal man
købe en licens til hver PC hvor man vil betjene "klienter".

Hvis jeg installerer deres Directory Server så er jeg fri for at sætte
routere og firewall op på
klienterne, på samme måde som Teamviwer, men det fungerer nu utroligt godt
med direkte
forbindelse mellem "Master" og "Slave" som de kalder det.

Mvh.

Lene

..

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 04-05-08 22:59

"Lene Larsen" <Lene.M.L@forum.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> med direkte
> forbindelse mellem "Master" og "Slave" som de kalder det.

Skal du bruge det erhvervsmæssigt, siden du bliver ved med at påstå, at
teamviewer koster penge? Til privat brug er det ganske gratis.
Jeg forstår heller ikke, hvorfor du skriver, at der skal sættes routere og
firewall op på klienterne ved brug af teamviewer.
Den er fuldstændig ligeglad med routere og firewalls. Det er netop det der
gør den så let at arbejde med.

Kurt

Fra : Lene Larsen

Dato : 05-05-08 07:35

> [...]
> firewall op på klienterne ved brug af teamviewer.
> Den er fuldstændig ligeglad med routere og firewalls. Det er netop det der

Ja jeg skal bruge det i et lille firma.

Det jeg skriver er at man ved hjælp ad DS fra twd-industries får de samme
fordele som man har
med Teamviewer, nemlig at man ikke skal tænke på Firewalls og routere.
Jeg skriver intet om at man har problemer med firewalls og routere med
Teamviewer.

Jeg skriver herefter at jeg dog er ganske godt tilfreds med Remote Anything
uden tilkøb af DS,
da dem der skal have hjælp laver et "udgående kald" og derved er routeren
ikke noget problem.
De enkelte gange jeg skal have direkte adgang ude fra må jeg så lave en
åbning i routeren.

Jeg skriver at man med DS kører sin egen Server software som sørger for at
klienteren pinger
mod en server, og derved kan man få adgang til dem selv om de er bag en
router m.m, og derved
har Remote Anything samme funktionalitet som Teamviewer, dog med den fordel
at man selv har styr
på alle funktioner.

Herefter er det så programmernes fordele og ulember der afgør valget.
Prøv at kikke lidt her
http://www.twd-industries.com/archives/ra_manual_en.pdf
og fortæld mig hvad du syntes.

Lene

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-05-08 10:38

> Herefter er det så programmernes fordele og ulember der afgør valget.
> [...]
61 siders manual? Contra Teamviewer som kan bruges faktisk uden manual.
Nå - alfa og omega er, at du har specielle krav som du får opfyldt via
ovenstående, og så er det jo fint. Jeg bruger det kun på hobbybasis, og der
har jeg konstateret, at teamviewer fungerer fremragende ud fra mine krav.
Herunder især at der i den anden ende kan sidde en person uden noget som
helst edbkendskab og alligevel oprette en forbindelse, som jeg kan få fat i,
bl.a. fordi der ikke skal installeres noget på klienten.
Så når bare vi hver især er tilfredse med det vi er nået frem til, så bør
alting jo være godt.

Kurt

Fra : Thø

Dato : 15-05-08 23:10

Dyl skrev:

> [...]
> som også er gratis og _ikke_ behøver nogen opsætninger på forhånd mht.
> forwarede porte mv. Det fylder heller ikke meget.

Hmm, VNC-singleclick (http://www.uvnc.com/addons/singleclick.html)
kræver heller ikke nogen opsætning eller forwarede porte på klient-siden
- det er helt gratis (også for firmaer), open-source og alt trafik kan
gå via din server...

Umiddelbart virer den store fordel ved Teamviewer være at de kan måske
kan hoste en repeater? (Og at man har et juridisk firma man kan sagsøge
)

Alle de fordele de nævner (RC4-kryptering, filoverførsel mv) kan VNC
(Hvilket giver en vist mistanke.. andre firmaer har solgt open-source
produkter som deres egne - Men da den oprindelige VNC var under GPL kan
det jo ikke være tilfældet her...)

Det tog mig ca. 6 timer at lave en VNC-løsning i det lille firma jeg er
i (ca. 10 supportere/ 2000 kunder) - det er langt fra den perfekte
løsning, men jeg har endnu ikke fundet noget bedre. - Det kræver
brugeren kører en enkelt exe-fil (på 150kb), og har en enkelt udadgående
tcp-port åben. Og kravene for supporteren er iøvrigt de samme...
En supporter der er på forretningsrejse i USA, kan hjælpe en kunde i
Danmark eller Polen med et enkelt klik...

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 03-05-08 11:59

"Lene Larsen" <Lene.M.L@forum.dk> wrote in

<snip>

> Er der nogle her der har erfaring med Remote-Anything, jeg har
> selv testet det og syntes det virker upåklageligt, men vil gerne
> hører andres erfaring inden jeg køber de licenser der skal til.

Windows Netmeeting? Den har en "fjernskrivebord" funktion.

Min XP (Pro) har i øvrigt noget der hedder Fjernsupport. Jeg har aldrig
brugt det, men det ligner da noget i retning af det du efterlyser.

--
"We can remember for you wholesale."

Fra : molped

Dato : 04-05-08 13:21

Hvad med www.logmein.com ?

Fra : Anglerdk

Dato : 06-05-08 04:35

Windows XP og senere har også fjernsupport

men logmein.com er et interessent alternativ..

Netop virker også fint - men kræver en host.