Hvilken wifi router med 1000 MBit switch?
Fra : Ukendt

Dato : 01-05-08 12:46

Jeg vil gerne købe en ny router til min 20/2 mbit adsl.
Jeg har disse krav:

a) 1000 mbit lan switch med 2-4 porte
b) wifi 802.11b/g med wpa-psk sikkerhed
c) lydløs
d) <1000 kr

Nogen der vil komme med et forslag? Gerne baseret på erfaringer
På forhånd tak,

mvh
///M

Fra : Jesper Lund

Dato : 01-05-08 13:22

///M wrote:

> [...]
> sikkerhed c) lydløs
> d) <1000 kr
>
> Nogen der vil komme med et forslag? Gerne baseret på erfaringer På

En Linksys WRT54GL med DD-WRT firmware samt en (løs) gigabit switch.
Samlet pris omkring 700 kr.

--
Jesper Lund

Fra : Ukendt

Dato : 01-05-08 19:32

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> wrote in message

> En Linksys WRT54GL med DD-WRT firmware samt en (løs) gigabit switch.
> Samlet pris omkring 700 kr.

Tak for dit bud. Det hele skal dog være i én kasse. Dels har jeg ikke meget
plads, dels vil jeg gerne spare et hul eller to i strømskinnen (i dag har
jeg router, AP og switch)

Jeg kan godt hæve budgettet med op til 100%, hvis det hjælper på udvalget og
kvaliteten. Jeg gider den ikke, hvis den skal genstartes hver dag (som jeg
gør med mit nuværende D-link AP).

mvh
///M

Fra : Jesper Lund

Dato : 01-05-08 19:36

///M wrote:

> Jeg kan godt hæve budgettet med op til 100%, hvis det hjælper på
> udvalget og kvaliteten. Jeg gider den ikke, hvis den skal genstartes
> hver dag (som jeg gør med mit nuværende D-link AP).

Det er slet ikke nødvendigt. Du kan sagtens finde en trådløs router med
gigabit switch til under 1000 kr. Kig på Linksys og D-Link's websider.
Dermed ikke sagt at en router til 800 kr er ligeså god som en til 2400
kr...

--
Jesper Lund

Fra : Hans

Dato : 02-05-08 15:33

///M wrote:
> [...]
> c) lydløs
> d) <1000 kr
>
> Nogen der vil komme med et forslag? Gerne baseret på erfaringer

D-Link DIR-655 - Kører som en drøm.

Hans

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-08 12:24

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> wrote in message

> D-Link DIR-655 - Kører som en drøm.

Hidtil har jeg ikke haft succes med D-Link, men denne får gode anmeldelser.
Jeg vil checke den ud. Tak.

mvh
///M

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-08 16:23

> "Hans" <nospam@kvik.org.invalid> wrote in message
>
> D-Link DIR-655 - Kører som en drøm.

Kom lige til at tænke på om den virker med bredbånd fra Cybercity. Jeg
forsøgte at lede efter info på Cybercity's hjemmeside om brug af andre
routere men fandt intet.

I min nuværende Zyxel router er der en menu til ADSL brugernavn og password
(PPPoE og to mere). Såvidt jeg ved er det rimelig standard i routere, men er
det også det i DIR-655?

mvh
///M

Fra : Hans

Dato : 05-05-08 16:40

///M wrote:

> [...]
>
> I min nuværende Zyxel router er der en menu til ADSL brugernavn og
> password (PPPoE og to mere). Såvidt jeg ved er det rimelig standard i

Den virker ikke med CC da den ikke har indbygget adsl-modem.

Hans

Fra : QBIC [6400]

Dato : 05-05-08 00:45

Se på denne her
http://routerboard.com/pdf/rb600brochure.pdf

/ Niels Pedersen http://www.qbic.dk / http://fibernet.qbic.dk

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-08 12:21

"QBIC [6400]" <citrix6400@gmail.com> wrote in message
> Se på denne her
> http://routerboard.com/pdf/rb600brochure.pdf

Hej,
Det er godt nok den mest hardcore router jeg har set. Selvom jeg er nørd og
elektronik-amatør så er jeg mest ude efter et SOHO produkt der kommer med en
kasse omkring . Men ellers rigtig spændende alternativ!

mvh
///M

Fra : QBIC [6400]

Dato : 07-05-08 22:43

ja og så funker den perfekt, køb kasse og strømforsyning samme sted så
har du en af markedes bedste router og som kan en masse forskelligt inkl det
du søger.

Fra : Svend

Dato : 11-05-08 02:30

QBIC [6400] wrote:
> ja og så funker den perfekt, køb kasse og strømforsyning samme sted så
> har du en af markedes bedste router og som kan en masse forskelligt inkl
> det du søger.

Kender du dem ?

--
Svend

Fra : QBIC [6400]

Dato : 12-05-08 00:15

ja

Jeg købte den da jeg fik linket smidt i hovedet at en der anvender dem til
deres trådløse netværk
og jeg må dertil sige at det software der følger med klare opgaven til ug

anbefaler således at du medkøber deres metalkasse og strømforsyning

Fra : QBIC [6400]

Dato : 05-05-08 00:47

hov glemte linket til firmaet bag
http://www.mikrotik.com/