Kan man gøre sit netværk mere sikker
Fra : Cookie

Dato : 01-05-08 09:54

Hejsa

Vi er to Cookies, som er tilsluttet en D-link Router.
Fru Cookie er på trådløs med DWL-g122 USB adapter (Kabel-netkort
deaktiveret)
Hr. Cookie er på med Kabel (Tråløs deaktiveret)

Har gjort en del sikkerheds mæssigt korrekt:
Andet password, kryptering, Mac filtrering til.

1: Ville prøve "Slå SSID broadcast fra"
Gjorde det på kabel, og det virkede.
Men i morges på Fru Cookies pc:
Netværk uden navn (Ja, det må jo være vores, tror jeg da) som før hed
"H.C.Andersen". Nåh, men jeg skrev koden, og: "Dette netværk er uden for
rækkevidde". Det for slog jeg broadcast til igen, og det virkede, som i
går.

Kan man slå broadcast fra - Så det vel og mærke også virker på Fruens PC ??

P.S - Hvordan ved man om "Netværk uden navn" er ens eget, og ikke
naboens (hvis han også har slået broadcast fra?)
Der er 3 andre trådløse netværk vi kan se. Det ene hedder Linksys, og
det er naturligvis ikke det, da vi ikke har en Linksys Router! Men ellers?

2:
"Slå DHCP fra"
Ja, jeg ved ikke rigtigt hvordan man gør. Og så ved jeg ikke hvilken IP
adresse, som skal skrives.
Er det en god idé at gøre det ?
Ja, det bliver jo anbefalet i denne artikel
http://www.spywarezone.dk/traadloes_sikkerhed.asp

MvH
Hr. Cookie

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 01-05-08 11:02

On Thu, 01 May 2008 10:53:56 +0200, Cookie <Cookie@norge.no> wrote:

> [...]
>deaktiveret)
>Hr. Cookie er på med Kabel (Tråløs deaktiveret)
>
>Har gjort en del sikkerheds mæssigt korrekt:

... cut en noget uforståelig smøre...

Hvis du kører WPA-kryptering med et passende langt password er du
sikkerhedsmæssigt dækket ind

De øvrige ting som MAC-filtrering og skjult SSID er uden
sikkerhedsmæssig betydning og gør reelt kun livet besværligt for dig
selv...

DHCP-serveren bør du også holde fingere fra...

<mlr>

Fra : Cookie

Dato : 01-05-08 11:30

Michael Rasmussen skrev:

> .. cut en noget uforståelig smøre...

OK !! - Sorry, sorry !!

> Hvis du kører WPA-kryptering med et passende langt password er du
> sikkerhedsmæssigt dækket ind
Ja, det gør jeg jo ...

> De øvrige ting som MAC-filtrering og skjult SSID er uden
> sikkerhedsmæssig betydning og gør reelt kun livet besværligt for dig
> selv...
Ja ? !

> DHCP-serveren bør du også holde fingere fra...
Ja ? !

> <mlr>
Tak - Så gør jeg det

Fra : Ole C

Dato : 01-05-08 11:06

Cookie skrev blandt andet:

> [...]
> virkede, som i går.
>
> Kan man slå broadcast fra - Så det vel og mærke også virker på Fruens

Hvorfor gøre det? Der er ingen øget sikkerhed forbundet med det, for de
slemme drengen og piger kan sagtens finde netværket alligevel..

> [...]
> Der er 3 andre trådløse netværk vi kan se. Det ene hedder Linksys, og
> det er naturligvis ikke det, da vi ikke har en Linksys Router! Men

Det er en anden god grund til at sende SSID med et genkendeligt navn.

> [...]
> IP adresse, som skal skrives.
> Er det en god idé at gøre det ?
> Ja, det bliver jo anbefalet i denne artikel

Det er en rigtig dårlig side med dårlige råd.
Brug WPA-kyptering til den trådløse forbindelse - og et rigtigt langt
kodeord.
Det kan for eksempel genereres her: https://www.grc.com/passwords.htm
Brug den øverste linie, men nøjes med 63 karakterer, da ikke alt udstyr
kan håndtere 64.
Og glem så alt det andet vrøvl......

--
vh
Ole C

Fra : Cookie

Dato : 01-05-08 11:32

Ole C skrev:

> Hvorfor gøre det? Der er ingen øget sikkerhed forbundet med det, for de
> slemme drengen og piger kan sagtens finde netværket alligevel..

> Det er en anden god grund til at sende SSID med et genkendeligt navn.

Ja, det syntes jeg faktisk også !

> Det er en rigtig dårlig side med dårlige råd.
Ja ? - Fandt den "tilfældigt"
> [...]
> Det kan for eksempel genereres her: https://www.grc.com/passwords.htm
> Brug den øverste linie, men nøjes med 63 karakterer, da ikke alt udstyr

Mange Tak, ja det vil jeg gøre, så !