Config af TDC Speedstream ?
Fra : Brian Kals

Dato : 30-04-08 16:26

Hej.

Jeg har læst diverse steder at man kan komme ind i config på sit
speedstream, nogle skriver så at det kræver en firmware opgrade. Jeg har
prøvet diverse giuder og forklaringer på nettet, men kan ikke få det til at
virke.

Er der nogle her der ´selv´ har prøvet ?

Grunden til at jeg gerne vil derind, er at det skal opsættes til en anden
config på en adsl forbindelse i Grønland.
De bruger ikke brigde men router i deres speedstream, men alle er config til
at give samme subnet på lokal siden, og det dur ikke når der skal overføres
to adsl linjer via WLAN. Så går der panik i det, når det er samme subnet.

Mvh
Brian.

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 02-05-08 18:51

"Brian Kals" <esa1@houge.spamfree.dk> wrote in message
> [...]
> at virke.
>
> Er der nogle her der ´selv´ har prøvet ?

ja.

Der findes en RESET knap - tryk på den og login med serie nummer som
password ...

Thats it ...

Fra : Brian Kals

Dato : 02-05-08 19:45

"Martin Bilgrav" <bilgravCUTTHISOUT@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> ja.
>
> Der findes en RESET knap - tryk på den og login med serie nummer som
> password ...

Login, på hvad?
Hvad skal jeg connecte til?
Har prøvet reset, der sker intet.

Mvh
Brian

Fra : Hans

Dato : 05-05-08 13:36

Brian Kals wrote:
> "Martin Bilgrav" <bilgravCUTTHISOUT@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Login, på hvad?
> Hvad skal jeg connecte til?
> Har prøvet reset, der sker intet.

Du skal logge ind via telnet på dens lan-adresse 192.168.1.1

Hans

Fra : Brian Kals

Dato : 05-05-08 16:53

> Du skal logge ind via telnet på dens lan-adresse 192.168.1.1

Hej.

Det vil bare ikke.
Har prøvet på 2 speedstreams.

Har prøvet DHCP (får ingen ip) og fast ip på netkortet til 192.168.1.99
255.255.255.0 og gateway til 192.168.1.1

telnet 192.168.1.1 der sker intet.

Vi snakker 2 standard udleveret speedstream 4100 fra TDC

Kan du pinge den ip, altså 192.168.1.1 og får din computer en dhcp ip, eller
sætter du statisk op?
Hvad med ethernet kabel, standard eller cross ?

Mvh
Brian

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 05-05-08 21:54

> "Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse

> telnet 192.168.1.1 der sker intet.

Jeg brugte et specialt konsolkabel, men HTTP, telnet burde også kunne gøre
det.

> Vi snakker 2 standard udleveret speedstream 4100 fra TDC

Jeg kender ikke 4100. Den jeg brugte var en 57xx eller deromkring.
Er 4100 en router ?
- Sidst jeg kiggede var det et modem ...

Fra : Brian Kals

Dato : 05-05-08 22:49

> Jeg kender ikke 4100. Den jeg brugte var en 57xx eller deromkring.
> Er 4100 en router ?
> - Sidst jeg kiggede var det et modem ...

Sådan som jeg har forstået det, så kan det både virke som bridge (TDC) eller
som router.
I Grønland får kunderne ikke en public IP på ethernet stikket, den sidder på
WAN siden, og der deles så en lokal ip ud på ethernet siden.

Problemet er bare at jeg har nogle adsl linjer der skal igennem nogle
VLAN´s, og efter som subnet på alle de adsl modems er den samme, går der
panik i routningstabellen. Derfor vil jeg lave dem om til hvert sit subnet,
så det ikke giver problemer.
Det skulle kunne lade sig gøre i modemet, så jeg dermed spare noget ekstra
udstyr.

Derfor vil jeg gerne ind i den speedstream, så jeg kan se hvad jeg har af
muligheder.
Sidder i Danmark, men fik ikke et Grøndlandsk speedstream 4100 med i farten.

Mvh
Brian