2 x 20/20 Mbits fiber forbindelser !!
Fra : Kim

Dato : 30-04-08 11:34

Hejsa NG

Jeg har bestilt 2 x 20/20 Mbits, til det har jeg brug for lidt rådgivning.

Hvad kan i anbefale af router / firewall til nystartet firma, alt efter
hvad der sker bliver de linier opgraderet efter behov.

ps. hvis mine unger skal på nettet hvilken router kan man købe, hvor man kan
begrænse båndbredde ??

Mvh.
Kim

Fra : fix

Dato : 30-04-08 11:44

Kim wrote:
> Hejsa NG
>
> Jeg har bestilt 2 x 20/20 Mbits, til det har jeg brug for lidt
> rådgivning.
bare af nysgerrighed: hvorfor 2*20/20 og ikke 1*40/40 som er mere
fleksibelt?

> Hvad kan i anbefale af router / firewall til nystartet firma, alt
> efter hvad der sker bliver de linier opgraderet efter behov.
afhænger lidt af behovet (antal brugere/servere/protokoller).
Jeg har været meget glad for SmoothWall Corporate til et par større
institutioner.

> ps. hvis mine unger skal på nettet hvilken router kan man købe, hvor
> man kan begrænse båndbredde ??
bag en billig SOHOrouter, til det viser sig at være et problem. Du kan så
begrænse den via dit valg af brandmuren.

Fra : Kim

Dato : 30-04-08 14:09

"fix" <fix@faxe.dk> skrev i en meddelelse news:fv9ihk$coj$1@aioe.org...
..
> bare af nysgerrighed: hvorfor 2*20/20 og ikke 1*40/40 som er mere
> fleksibelt?
fordi det er det højste som privat bruger og vil ikke gi 10 x prisen for at
det er erhvervslinier før der er et kundeunderlag der er stort nok iforhold
til udgiften ved at skifte.

> afhænger lidt af behovet (antal brugere/servere/protokoller).
> Jeg har været meget glad for SmoothWall Corporate til et par større
> institutioner.
det er primært til webhosting og måske game hosting.

> bag en billig SOHOrouter, til det viser sig at være et problem. Du kan så
> begrænse den via dit valg af brandmuren.
et navn på en router der kan håndtere bredbånds begrænsning, og vi snakker
KUN om 3 unge mennesker, men hang til download ;)

Fra : J Trolle

Dato : 30-04-08 23:40

Prøv evt. at kigge på den her : http://www.shg.dk/p/2090594

Bruger den selv til at styre 2 stk. 15 mbit ADSL'er.

Jørgen Trolle.

Fra : fix

Dato : 01-05-08 08:48

J Trolle wrote:
> Prøv evt. at kigge på den her : http://www.shg.dk/p/2090594
>
> Bruger den selv til at styre 2 stk. 15 mbit ADSL'er.

> [...]
Den ser ud til at dække behovet, og er imho billig.
Læg dog mærke til at den ikke samler båndbredderne, men loadbalancerer, så
en bruger kan ikke downloade 1 fil med 40Mb, men 2 kan i princippet hente
hver sin fil med hver 20 Mb.- men det var du sikkert klar over?

finn

Fra : Kim

Dato : 01-05-08 13:54

"J Trolle" <fumleren@c.dk> skrev i en meddelelse
> Prøv evt. at kigge på den her : http://www.shg.dk/p/2090594
>
> Bruger den selv til at styre 2 stk. 15 mbit ADSL'er.
Jeg har kikket på storebror
http://www.edimax.com/en/produce_detail.php?pd_id=226&pl1_id=2&pl2_id=13
Den kan også styrer båndbredde på en enkelt IP i Kbps, den koster god nok
knap 2900.- kr. men jeg tror de penge er givet godt ud.

Hvad siger i ??

Fra : fix

Dato : 01-05-08 15:12

Kim wrote:
> [...]
> Den kan også styrer båndbredde på en enkelt IP i Kbps, den koster god
> nok knap 2900.- kr. men jeg tror de penge er givet godt ud.

Mange penge for 3 brugere, bare med hang til download :>)
men da det ikke er mine, - produktet er der tilsyneladende ikke mangler
på.

finn

Fra : Thomas Kruse

Dato : 01-05-08 21:42

http://www.pfsense.com/
http://www.smoothwall.org
http://www.ipcop.org/

performance er i top og de kan alle løse dine behøv, download ISO boot op
på et eller andet pc hardware med 2nic´s eks. 500mhz 128mb ram 2gb hd.

hvis du køber en hw router/firewall så hold dig til et ordentlig mærke så
firmware bliver vedligeholdt .

/ThomasK

Fra : N_B_DK

Dato : 03-05-08 10:06

http://www.zeroshell.net/eng/

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)