Er det godt nok rigtigt, at -
Fra : FIEL

Dato : 30-04-08 08:27

- man ikke fra en anden maskine i et netværk, kan hente filer fra en Vista
uden at disse ligger i mappen: Delte filer ?

Hvis det ikke er rigtigt, hvordan gør man det så?

mvh/leif b.

Fra : fix

Dato : 30-04-08 11:06

FIEL wrote:
> - man ikke fra en anden maskine i et netværk, kan hente filer fra en
> Vista uden at disse ligger i mappen: Delte filer ?
>
> Hvis det ikke er rigtigt, hvordan gør man det så?
>
> mvh/leif b.
Deler de mapper som skal deles??

finn

Fra : fix

Dato : 30-04-08 11:49

fix wrote:

> Deler de mapper som skal deles??
>
> finn
nb.
hvis det er "et blandet miljø" kan følgende registryændring gøre
underværker:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Lsa]
"LmCompatibilityLevel"=dword:00000002

hvis den står højere end 2, vil den kun "tale med" w2k3 og nyere.

finn

Fra : FIEL

Dato : 30-04-08 16:58

"fix" <fix@faxe.dk> skrev i en meddelelse news:fv9ipf$e2r$1@aioe.org...

> [...]
> "LmCompatibilityLevel"=dword:00000002
>
> hvis den står højere end 2, vil den kun "tale med" w2k3 og nyere.

Ærgerligt, det hjalp desværre ikke. Der er stadig kun adgang fra hver af de
øvrige maskiner til Vistas Public mappe. Alle andre mapper kan ses, men der
er ikke adgang. På Vistaén er mapperne narturligvis delte på sædvanlig måde.

Men alligevel, Finn. Tak for interessen.
mvh/leif b.

Fra : fix

Dato : 01-05-08 08:54

> [...]
> ses, men der er ikke adgang. På Vistaén er mapperne narturligvis
> delte på sædvanlig måde.
> Men alligevel, Finn. Tak for interessen.

hm. hvad er de andre maskiner for OS? - prøv evt med værdien 1 istedet.
Mapperne er shared, men har du givet de andre brugere/maskiner rettighed?
(Guest = All, fuldt åben for alle)

finn

Fra : FIEL

Dato : 01-05-08 10:22

"fix" <fix@faxe.dk> skrev i en meddelelse news:fvbsu4$51r$1@aioe.org...
> [...]
>
> hm. hvad er de andre maskiner for OS? - prøv evt med værdien 1 istedet.
> Mapperne er shared, men har du givet de andre brugere/maskiner rettighed?

Tak igen for din interesse, Finn.
Hele netværket er privat. Foruden den nye bærbare Vista er der tale om 2 x
XP og en Ubuntu 7.01 (kun for sjov)
Fra alle de andre kan jeg se alle de mapper, jeg har delt, men kun åbne User
og Public. Jeg får:"Adgang nægtet".
Alt firewall og lignende er midlertidig slået fra. Bruger jeg noget 3. parts
soft er der ingen problemer med at overføre frem og tilbage, så problemet er
til at leve med - men det er sku da irriterende ikke selv at kunne bestemme.
mvh/leif b.

Fra : fix

Dato : 01-05-08 11:02

> [...]
> 3. parts soft er der ingen problemer med at overføre frem og tilbage,
> så problemet er til at leve med - men det er sku da irriterende ikke

stadigvæk:
har du i security-taben for mapperne givet tilladelse for "remote brugere"?
ligesom i billedet ftp://ftp.not2old.dk/securityprop.PNG
finn

Fra : FIEL

Dato : 01-05-08 13:15

"fix" <fix@faxe.dk> skrev i en meddelelse news:fvc4dm$ok8$1@aioe.org...

> [...]
> brugere"?
> ligesom i billedet ftp://ftp.not2old.dk/securityprop.PNG

Bingo. Problemet var såmænd, at da "Everyone" ikke stod i ruden i forvejen,
havde jeg overset, at man slev kunne/skulle skrive det ind.

Tak igen for din udholdenhed og fine bistand til en nærsynet Old Timer.

mvh/leif b.

Fra : fix

Dato : 01-05-08 13:21

> Tak igen for din udholdenhed og fine bistand til en nærsynet Old
> Timer.
> mvh/leif b.
mit bud er nu, at du er en grønskolling ifh. til undertegnede
finn[at]not2old[dot]dk
- et eller andet siger ikke nærsynet, men blind?[bæk]

2 ualmindeligt frække!

Fra : FIEL

Dato : 01-05-08 16:22

"fix" <fix@faxe.dk> skrev i en meddelelse news:fvccjh$ijc$1@aioe.org...

> mit bud er nu, at du er en grønskolling ifh. til undertegnede
> finn[at]not2old[dot]dk
> - et eller andet siger ikke nærsynet, men blind?[bæk]
>
> 2 ualmindeligt frække!

Tjaeeee - måske. Men1932. )
mvh/leif b.

PS: Der er dog stadig nogle enkelte mapper, der ikke kan deles. F. eks.
Documents og settings m.fl.