Ny 3Com gigabit switch og langsom overførs~
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 28-04-08 21:47

Hej!

Har købt en 3Com OfficeConnect 8 ports 10/100/1000MBps switch til mit
hjemme-netværk. Det virkede (og virker) helt fint med en gammel 10/100MBps
switch i skabet, men den stod til udskiftning. Nu er problemet, at min bærbare
(en Acer Travelmate med RTL8139 NIC) får ekstremt ringe performance gennem den
nye switch. Min HDPC (en Core 2 Duo på et Asus P5B med integreret gigabit NIC)
virker fint gennem min router. Iflg. manualen skal man sætte ens maskine op til
halv duplex hvis der er problemer (hvilket jeg gjorde med 100MBps) men det giver
endnu ringere performance :(

Hvad i alverden sker der? Troede bestemt 3Com var kram, og iøvrigt, at en switch
altid var plug and play.

PS: At switchen så leveres med en 12V/1A strømforsyning som vejer ½ kilo er så
en anden sag. Dét er skisme for dårligt - hvorfor ikke levere en smps istedet?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Arne Keller

Dato : 28-04-08 22:09

Kim Voss Schrader wrote:
> [...]
> hjemme-netværk. Det virkede (og virker) helt fint med en gammel
> 10/100MBps switch i skabet, men den stod til udskiftning.

Fint

> Nu er
> problemet, at min bærbare (en Acer Travelmate med RTL8139 NIC) får
> ekstremt ringe performance gennem den nye switch.

Har du prøvet at skifte kabel, eller flytte til et kendt "godt" kabel ?

> Min HDPC (en Core 2
> Duo på et Asus P5B med integreret gigabit NIC) virker fint gennem min
> router.

Er den også tilsluttet switchen som din bærbare ?

> Iflg. manualen skal man sætte ens maskine op til halv duplex
> hvis der er problemer (hvilket jeg gjorde med 100MBps) men det giver
> endnu ringere performance :(

Manualen til Switchen ??

> Hvad i alverden sker der? Troede bestemt 3Com var kram, og iøvrigt, at
> en switch altid var plug and play.

Der er nok ikke noget galt med 3Com generelt og ja switche er normalt
plug and play. Når der så er problemer alligevel anvender man
systematisk fejlfinding.
- Isolerer problemet
- Genskaber/flytter det
- Fejl retter
- Kontrolerer igen

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig på Usenet bare om min egen personlige mening.