Trådløs router (langtrækkende under svære
Fra : Autocadster

Dato : 28-04-08 09:02

Hvilken trådløs router rækker langt under svære forhold ?

Den skal stå i en kælder og kunne nå anden sal i betonbyggeri

--
Venligst
Autocadster / 2620

Fra : Lars Christensen

Dato : 28-04-08 09:13

Autocadster <autocadster@gmail.com> wrote in news:mn.e25a7d8418532d5c.86175
@gmail.com:

> Hvilken trådløs router rækker langt under svære forhold ?
>
> Den skal stå i en kælder og kunne nå anden sal i betonbyggeri

Det skal du ikke regne med kommer til at spille. Beton (specielt jernet i
betonen) og trådløse signaler er ikke nogen speciel god kombination. En
bedre løsning vil være at trække et kabel mellem kælder og 2. sal og så
smide dit AP op der.

mvh
Lars

Fra : Autocadster

Dato : 28-04-08 09:34

Følgende er skrevet af Lars Christensen:
> [...]

> betonen) og trådløse signaler er ikke nogen speciel god kombination. En
> bedre løsning vil være at trække et kabel mellem kælder og 2. sal og så

Det kan ikke lade sig gøre med kabel... (må ikke)

--
Venligst
Autocadster / 2620

Fra : J

Dato : 28-04-08 09:56

On Mon, 28 Apr 2008 10:33:36 +0200, Autocadster

Så er der måske elkabler: Allnet

mvh

John

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 28-04-08 17:18

Autocadster wrote:

> Det kan ikke lade sig gøre med kabel... (må ikke)

To retningsbestemte antenner. De kan bygges selv (dk.teknik.elektronik
kan hjælpe) og de virker ganske glimrende.

Jesper Poulsen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 28-04-08 10:08

Fra : Autocadster

Dato : 28-04-08 10:13

Michael Rasmussen kom med følgende:

> Hvad med en ekstern antenne opsat udenfor?

Hvis ikke det er en kæmpe mast så er det ok

Hvilket setup vil du foreslå ? (gerne med henvisning til hvor det
købes)

--
Venligst
Autocadster / 2620

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 28-04-08 10:34

Fra : fix

Dato : 28-04-08 11:56

Michael Rasmussen wrote:
[somethingattached]
hvad med at bruge en newsreader/poster?

finn

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 28-04-08 13:20

Fra : Max

Dato : 28-04-08 14:29

Hej Michael

Du skal sende dine indlæg som ren text, ellers kan
mange ikke læse dem.

--
Mvh Max

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 28-04-08 14:44

On Mon, 28 Apr 2008 15:28:54 +0200
"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> Du skal sende dine indlæg som ren text, ellers kan
> mange ikke læse dem.

For denne ene gangs skyld:-\

Dit udsagn er forkert. De eneste der ikke kan læse mine indlæg, er folk,
der benytter Outlook express.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Jesper Ravn

Dato : 28-04-08 18:54

"Michael Rasmussen" <mir@miras.org> skrev i meddelelsen

> For denne ene gangs skyld:-\
>
> Dit udsagn er forkert. De eneste der ikke kan læse mine indlæg, er folk,
> der benytter Outlook express.

Hej Michael

Jeg bruger Windows Live Mail og jeg kan heller ikke læse dem.

/Jesper

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 28-04-08 19:01

"Jesper Ravn" <jesper_ravn@hotmail.com> writes:

> Jeg bruger Windows Live Mail og jeg kan heller ikke læse dem.

Det er Outlook Express med et nyt brugerinterface.

--
// Wegge
<http://blog.wegge.dk> - Her hænger jeg også ud.

Fra : Jesper Ravn

Dato : 28-04-08 21:09

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@obelix.wegge.dk> skrev i meddelelsen

> Det er Outlook Express med et nyt brugerinterface.

Det er en re-kodet applikation som afløser OE og Windows Mail, med et hav af
nye features.
Hvad er din pointe med dette indlæg ?. Faktum er, at jeg ikke kan læse
mandens indlæg.

/Jesper

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 28-04-08 21:17

"Jesper Ravn" <jesper_ravn@hotmail.com> writes:

> Det er en re-kodet applikation som afløser OE og Windows Mail, med
> et hav af nye features.

Synd der ikke er en bugfix eller to med ved samme lejlighed.

> Hvad er din pointe med dette indlæg ?. Faktum er, at jeg ikke kan
> læse mandens indlæg.

Det beviser vel sådan set bare at det er OE med en anden
grænseflade. Dårligdommene er i alt fald de samme.

Fra : Jesper Ravn

Dato : 28-04-08 22:24

> Synd der ikke er en bugfix eller to med ved samme lejlighed.

> Det beviser vel sådan set bare at det er OE med en anden
> grænseflade. Dårligdommene er i alt fald de samme.

Anders, nu skal du ikke undertrykke det du virkelig ville have skrevet.
"Stupide windows brugere med alt deres skrammel software, skal sgu bare
rette ind til højre"

/Jesper

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 29-04-08 16:22

Jesper Ravn wrote:

> Anders, nu skal du ikke undertrykke det du virkelig ville have skrevet.
> "Stupide windows brugere med alt deres skrammel software, skal sgu bare
> rette ind til højre"

Det er ikke resten af verdens skyld at Microsoft ikke kan finde ud af at
overholde nogle simple standarder. Microsoft har indset det på
HTML-siden, således at de nye versioner af IE retter ind efter os andre.

Jesper Poulsen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 29-04-08 19:42

On Tue, 29 Apr 2008 17:22:13 +0200, Jesper Poulsen
<nospam@ingensteder.dk> wrote:

> Det er ikke resten af verdens skyld at Microsoft ikke kan finde ud af at
> overholde nogle simple standarder.

Der er ingen standard for multiparts *i news*

-A

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 29-04-08 19:52

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> writes:

> Der er ingen standard for multiparts *i news*

Det ser ud til at der måske snart kommer, i det mindste i newgroup:
<http://www.karlsruhe.org/rfc/draft-ietf-usefor-usepro-09.txt>

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 29-04-08 20:13

On Tue, 29 Apr 2008 20:51:30 +0200, Anders Wegge Jakobsen
<wegge@obelix.wegge.dk> wrote:

> Det ser ud til at der måske snart kommer, i det mindste i newgroup:

Der har været tilløb til en ny standard for news flere gange i mange
år. Jeg tror på den, når jeg ser den.

Derefter skal folk (og især programmører) lære at overholde den, og
for den mest udbredte readers vedkommende skal der nok som sædvanligt
gå et par år før de fatter det.

-A

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 28-04-08 14:45

On Mon, 28 Apr 2008 15:43:33 +0200
Michael Rasmussen <mir@miras.org> wrote:

> For denne ene gangs skyld:-\

Herudover er mine indlæg sent som rent tekst, helt præcist i tegnsættet
latin1. Hvad der forvirre OE er, at jeg kærer om sikkerhed, hvorfor
mine indlæg er digitalt signerede.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 28-04-08 17:23

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 28-04-08 17:39

Fra : Jesper Lund

Dato : 28-04-08 17:55

Michael Rasmussen wrote:

> Ja, men inline PGP er officielt deprecated siden 2001 -
> http://www.ietf.org/rfc/rfc3156.txt. Inline PGP var årsag til en del
> problemer, hvorfor rfc3156 blev lavet.

Mail og Usenet er to forskellige ting.

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Lund

Dato : 28-04-08 22:14

Kaj S. Laursen wrote:

> Jeg fatter ingen ting. Hvad er det for et sikkerheds behov du har, som
> gør at du mener det er nødvendigt at digitalt signere dine posts?

Kan jeg nu stole på at du hedder Kaj?

(nej, vi er enige om at det er noget pjat på usenet, hvor newsreaders
forventer ascii og ikke andet).

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Lund

Dato : 28-04-08 22:28

Jesper Ravn wrote:

> Anders, nu skal du ikke undertrykke det du virkelig ville have skrevet.
> "Stupide windows brugere med alt deres skrammel software, skal sgu bare
> rette ind til højre"

Jeg bruger nu Windows, og jeg har ingen problemer med Michaels indlæg.
Men jeg synes stadigvæk at man skal undlade at bruge MIME på usenet.

--
Jesper Lund

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 28-04-08 22:57

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-08 18:22

Forstår det ikke helt.

Skal computeren stå i kælderen? er der telefonstik dernede? Hvorfor vil du
have en router dernede?