ad Sniffer
Fra : Nfu

Dato : 24-04-08 13:16

tak til de mange der har kastet sig ind i kampen nede under 'Sniffer'

Nu kører min Ettercap Win version totalt fjong......men kun hvis jeg har
alle maskiner direkte i en hub, sniffermaskinen i samme hub, og så ellers ud
på internettet.

Jeg har følgende opsætning:
6 computere ind i en switch - videre fra switch til min router -
router til internet.

Kan det passe at jeg ikke kan smide en hub ind i mit netværk? Jeg vil jo
gerne have hubben ind mellem switch og router, og kan ikke bare skifte
switchen ud med en hub, da der længere tilbage i mit netværk er flere
switches?

/ml

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 24-04-08 13:27

"Nfu" <nfuansatte@mail.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> jo gerne have hubben ind mellem switch og router, og kan ikke bare
> skifte switchen ud med en hub, da der længere tilbage i mit netværk er

At forbinde flere maskiner sammen i et netværk kommer begge ud på det samme
om det så er en switch eller en hub. Dvs du kan bruge enten eller, men det
er afgørende at du forstår forskellen mellem en switch og en hub når du vil
til at sniffe data.

Hvis du blot vil sniffe hvad der er af trafik mellem internettet og dit
netværk, kan du sætte en hub mellem din switch og router, og til hubben din
sniffer maskine., så vil du se al trafik som passerer igennem disse 2
enheder samt din sniffermaskine.
Du vil ikke se den interne trafik der sker mellem dine andre maskiner inde
op dit switchede netværk.

http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=switch
http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=hub

--
Bjarke Andersen

Fra : Morten

Dato : 24-04-08 15:28

> [...]
> enheder samt din sniffermaskine.
> Du vil ikke se den interne trafik der sker mellem dine andre maskiner inde

Ok
Jeg troede også at jeg blot kunne gøre dette. Men internetforbindelsen
bliver brudt hvis jeg sætter en hub ind mellem Switch og router?? Jeg har
forsøgt med to hubs (begge 3Com), jeg går ud fra at jeg skal sætte kablet
fra switchen i kanal 1, på hubben, min snifferpc ind på kanal 2 og så sende
signalet videre via uplink til routeren?. Jeg har også forsøgt med
straightthrough og med crossover kabler.

/ml

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 25-04-08 06:23

"Morten" <ml@safnet.dk> crashed Echelon writing

> Jeg troede også at jeg blot kunne gøre dette. Men
> internetforbindelsen
> bliver brudt hvis jeg sætter en hub ind mellem Switch og router??

Ja du er jo nødt til at flytte kablet så du bryder linket imellem.

> [...]
> og så sende signalet videre via uplink til routeren?. Jeg har også
> forsøgt med straightthrough og med crossover kabler.

Der er ikke noget som hedder kanaler på en hub eller en switch. Det er
porte.

Alle 3 enheder skal sidde i hubben.

Alt efter din router, kan det være denne kræver en uplink port eller et
crossover kabel i almindelig port, medmindre den selv kan automatisk skifte
porten til uplink port.

Din sniffer pc skal sidde med alm straight kabel.

Din switch skal bruge en uplink port, eller crossover kabel i almindelig
port, men måske kan din switch osse selv skifte sine porte til uplink port.

--
Bjarke Andersen

Fra : Carsten Keller

Dato : 24-04-08 13:29

"Nfu" <nfuansatte@mail.dk> wrote in message
> [...]
> gerne have hubben ind mellem switch og router, og kan ikke bare skifte
> switchen ud med en hub, da der længere tilbage i mit netværk er flere

Du kan sagtens skifte switchen ud med en hub, også selvom der er switche
forbundet til den. Men trafik mellem hosts der sidder bag switchen vil ikke
flyde forbi hubben, med mindre du får gennemført nogle af de ARP-angreb der
er beskrevet i den anden tråd.

Hvis dit eneste formål er et lure på hvad der sker mellem de enkelte
maskiner og internettet kan du dog roligt bare skyde den ind mellem router
og switch, så får du en kopi af alle pakker der går til og fra internettet
(routeren). Så slipper du også for at hubben sløver kommunikationen mellem
dine andre maskiner ned.

Keller

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 24-04-08 19:39

> [...]
> gerne have hubben ind mellem switch og router, og kan ikke bare skifte
> switchen ud med en hub, da der længere tilbage i mit netværk er flere

Hvad er det du ønsker at holde øje med ?
For det er her du skal placere din sniffer ...

Hvis du vil se hvad de gør ud mod internettet, skal du indskyde en hub
mellem switch og router.
Hvis du vil se hvad de gør mod de andre i switch'en, skal du helt fjerne
switch'en og sætte alle PC'ere ind i hub'en.
Har du flere switch'e skal du selvf. bruge flere hubs ...
det kan dog godt være du neddrosler dine brugere ved at sætte alle i en
hub - Det skal du blot være opmærksom på !

HTH
Martin