Kan jeg ødelægge en router? .
Fra : KE Kofod / 7100

Dato : 23-04-08 22:23

Jeg kører ud til en mand og pakker en flunkende ny router ud af en æske,
jeg tilslutter et langt kabel ca 15 til 20m til en port i routeren.
jeg tilslutter en computer i den anden ende af det lange kabel og der er
bare ikke hul igennem! . ikke om jeg kan få det til at virke. Jeg prøver
en anden port i routeren - heller ikke her hul igennem! . Jeg tager
forbindelsen fra computeren så den nu sidder det lange kabel i routeren
og som sagt nu åben i den ene ende. jeg opdager nu at der er lys i
lysdioden til den port, mystisk kablet er jo ikke tilsluttet i den ene
ende. Jeg opdager nu ved at teste det lange kabel at der er en periodisk
kortslutning ved berøring af det åbne stik. Jeg kan nu ikke bruge min
router mere på de porte mit defekte kabel har været på! . Jeg mener jo
der løber DC spænding i kablet ( netkablet ), vil en kortslutning i mit
kabel kunne ødelægge mine porte i en router? . Kan det virkeligt være
rigtigt? . er der ikke en faldmodstand som sikrer mod kortslutning rent
DC messigt? .
/KE Kofod.

Fra : fix

Dato : 24-04-08 07:39

"KE Kofod / 7100" <dytbaat@hergaardetgodt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er der ikke en faldmodstand som sikrer mod kortslutning rent DC messigt? .
Jeg har aldrig, siden midt 80, set en netkabel ødelægge en port.
- jeg har dog set adskillige ødelagte porte, som må tilskrives andre
faktorer. Lidt ligesom at sætte en ny pære i en lampe, og så - pling!

finn

Fra : fix

Dato : 24-04-08 07:41

> [...]
> er der ikke en faldmodstand som sikrer mod kortslutning rent DC messigt? .

glemte at sige: der går normalt ikke DC i et netkabel, med mindre det er
specielt udstyr som forsyner udstyr med power.
finn