Hul igennem til router, og alligevel ikke
Fra : Thomas Jensen

Dato : 23-04-08 07:18

Jeg har et underligt problem. Jeg har en bærbar der (trådløst) bliver
tildelt IP via DHCP, og det virker. Jeg kan se i routeren (fra en anden
pc) at den er "attached", ifconfig siger den er tildelt en adresse, men
jeg kan ikke pinge routeren, og heller ikke komme på internet osv.

Det har virket. Jeg havde problemer med network-manager i Ubuntu 7.10,
men så satte jeg det op manuelt, og afinstallerede NM, og så kørte det.
Men så opgraderede jeg til Ubuntu 8.04, og prøvede at smide NM på igen,
hvilket stadig ikke virkede, hvorefter jeg gik tilbage til manuelle
indstillinger. Og som sagt, det virker, og så alligevel ikke...

Hvad kan problemet være? Hvorfor kan routeren se den bærbare, når den
bærbare ikke kan pinge routeren?

--
Thomas Jensen, Horsens

Fra : fix

Dato : 27-04-08 16:38

"Thomas Jensen" <tj@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> pc) at den er "attached", ifconfig siger den er tildelt en adresse, men
> jeg kan ikke pinge routeren, og heller ikke komme på internet osv.
Den tildelte adresse skulle vel ikke tilfældigvis være noget med 169.....?
og OS windows??

finn

Fra : bs

Dato : 03-05-08 08:28

fix skrev:
> "Thomas Jensen" <tj@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> Den tildelte adresse skulle vel ikke tilfældigvis være noget med 169.....?
> og OS windows??
>
> finn

Mon dog