Trådløst modem eller Router
Fra : Mogens

Dato : 21-04-08 20:39

Hej

Har you see kabel. med et motorola modem.
Har nu brug for at få 2 bærbare koblet til modemet og helst trådløst.
TDC har et trådløst modem (netgear) forøvrigt på tilbud til 500 kr. i dette
er der indbygget router
De har også en linksys router.

Hvilke af disse 2 løsninger vil være det bedste og nemmeste.

Venlig hilsen

Fra : Sune Storgaard

Dato : 22-04-08 17:06

"Mogens" <msg@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Har nu brug for at få 2 bærbare koblet til modemet og helst trådløst.
> TDC har et trådløst modem (netgear) forøvrigt på tilbud til 500 kr. i

Er du *HELT* sikker på at det faktisk er et modem også ? Det plejer (som
bekendt er død) at være sådan at man skal beholde sit motorola modem, og så
koble en trådløs router på, og der har de indtil nu solgt netop sådan en
netgear med, men den er så vidt jeg ved uden modem.

> De har også en linksys router.
>
> Hvilke af disse 2 løsninger vil være det bedste og nemmeste.

Selvom det skulle vise sig at jeg tager fejl, og der faktisk er kombineret
modem+router+trådløs, så ville jeg stadigvæk foretrække at holde modem og
router adskilt, så man evt. kan bruge routeren andetsteds hvor der bruges en
anden protokol end hvad der bruges via kabeltv.

Linksys laver nogle ok routere, men der er også nogle sorte får iblandt. De
netgear routere jeg har set leveret med yousee har været fair, ikke et væld
af features, men kan hvad man forventer. Husk at se lidt på ejerforhold ved
de forskellige løsninger.

Fra : Mogens

Dato : 22-04-08 17:22

> [...]

> væld af features, men kan hvad man forventer. Husk at se lidt på
> ejerforhold ved de forskellige løsninger.

Ja er HELT sikker der er et link her .
http://yousee.dk/publish.php?dogtag=ktv_priv_inet_eks_trdls

Men er som sagt i tvivl om hvad der er bedst at vælge. Et modem med router
eller bare en router. prisen er ca den samme lige nu.

Venlig hilsen

Fra : Mogens

Dato : 22-04-08 17:25
Fra : Sune Storgaard

Dato : 22-04-08 20:05

"Mogens" <msg@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Fandt lige et link til .
>
> http://yousee.dk/privat/kundeservice/internet/faq.php?id=15721

Ja det er ganske rigtigt kombineret modem/router.
Det sparer selvfølgelig lidt plads og strøm at have det samlet i en enhed,
men du kan ikke bruge den på andet end kabeltv-net , den vil ikke virke hvis
du f.eks. skifter til adsl eller anden form for bredbånd.

Så må du selv afgøre hvad du foretrækker.