modem speed
Fra : Anders Thingholm

Dato : 18-07-01 14:45

Hej

Er det muligt via JavaScript at detecte brugeren modem/adsl speed?

VH

Anders

Fra : Stig Nygaard

Dato : 18-07-01 18:51

Hej !

> Er det muligt via JavaScript at detecte brugeren modem/adsl speed?

Jeg kunne forestille mig man kunne gøre noget lignende:

Brugeren loader side A. Læs nu klokken på brugerens PC og forward
brugeren til side B som du kender den samlede størrelsen på (inkl.
billeder). Angiv klokken der blev læst på side A som parameter når der
forwardes til side B.

På side B ligger du en "onload" handler i BODY som læser den aktuelle
tid og sammenligner den med tiden angivet som parameter til siden. Ud
fra tidsforskellen og den kendte størrelse på side B skulle det være
muligt at udregne hastigheden af forbindelsen. Sikkert mest pålideligt
med en meget stor side B bestående af så få filer som muligt.

Dette er mit bedste bud på hvordan det kan gøres. Måske har andre bedre
idéer ?

stig@rockland.dk