Hjælp: link i php
Fra : marwej

Dato : 26-05-08 19:59

Hej
Jeg er igang med at lave en side der viser al indholdet i en
mappe, der bruger jeg denne kode:

<?
$dirname = "e107/";
$dirhandle = opendir($dirname);
while($file = readdir($dirhandle))
{
if ($file != "." && $file != "..")
{
if (is_file($dirname.$file))
{
echo "fil: " . $file . "<br>";
}
else
{
echo "mappe: " . $file . "<br>";
}
}
}
?>

Den virker også fint, men så vil jeg gerne have et link på, så
hvis der for eksempel ligger en fil der hedder index.php i
mappen, så viser php koden: index.php og så kan man trykke på den
og gå til index php.

Håber der er nogen der kan hjælpe

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Sune Storgaard

Dato : 26-05-08 22:41

"marwej" <mig_spam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
> Jeg er igang med at lave en side der viser al indholdet i en
> mappe, der bruger jeg denne kode:

(php bør startes med <?php ikke bare <? )

> echo "fil: " . $file . "<br>";
ændres til:

kræver så at $dirname slutter med et /

Sikkert ikke den mest elegante løsning, man kan heller ikke navigere rundt i
andre mapper, men det gør hvad du spørger efter.