Problem med server uden et zip-bibliotek.
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-05-08 21:58

Hej alle

Jeg har en samling filer pakket i en zipfil der ligger til
download. Den opdateres jævnligt, og derved kommer den til at
indeholde flere filer.

Alt andet er automatiseret, men oplysningen om hvor mange filer
den p.t. har skal opdateres manuelt. Den server, det ligger på,
har ikke noget zip-bibliotek installeret i PHP.

Er der en måde at klare problemet på alligevel?

--
Bertel

Fra : Peter Brodersen

Dato : 17-05-08 16:41

On Fri, 16 May 2008 22:57:54 +0200, Bertel Lund Hansen
<unospamo@lundhansen.dk> wrote:

>Alt andet er automatiseret, men oplysningen om hvor mange filer
>den p.t. har skal opdateres manuelt. Den server, det ligger på,
>har ikke noget zip-bibliotek installeret i PHP.

Kig evt. på PEARs Archive_Zip:

http://pear.php.net/package/Archive_Zip

"This class provides the ability to handle Zip files using native PHP. No
extra libraries are needed. This class offers tools that can create, list,
extract, unpack, append Zip files."

--
- Peter Brodersen
Kendt fra Internet

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-05-08 20:07

Peter Brodersen skrev:

> Kig evt. på PEARs Archive_Zip:

Meget smukt. Det klarede problemet.

Den returnerer et antal der er 1 for stort. Det er selvfølgelig
til at leve med, men det undrer mig. Her er den stump kode der
finder nummeret:

   $zippackage=new Archive_Zip($zipfile);
   $props=$zippackage->properties();
   $number=$props['nb']-1;

--
Bertel

Fra : Peter Brodersen

Dato : 17-05-08 20:42

On Sat, 17 May 2008 21:07:14 +0200, Bertel Lund Hansen
> [...]

>Den returnerer et antal der er 1 for stort. Det er selvfølgelig
>til at leve med, men det undrer mig. Her er den stump kode der

Det er ikke fordi der er en undermappe i zipfilen? Jeg vil tro - uden at
have vildt meget erfaring med Archive_Zip - at undermappen også optræder
som en enhed for sig selv, ud over filerne.

--
- Peter Brodersen
Kendt fra Internet

Fra : Peter Brodersen

Dato : 17-05-08 20:49

On Sat, 17 May 2008 21:41:33 +0200, Peter Brodersen <usenet2008@ter.dk>
wrote:

>Det er ikke fordi der er en undermappe i zipfilen? Jeg vil tro - uden at
>have vildt meget erfaring med Archive_Zip - at undermappen også optræder
>som en enhed for sig selv, ud over filerne.

Jeg har lige testet, og får selv det rigtige resultat ud med nogle
forskellige zip-filer. Det gør ingen forskel, om der er en mappe eller ej
deri.
--
- Peter Brodersen
Kendt fra Internet

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-05-08 21:41

Peter Brodersen skrev:

> Jeg har lige testet, og får selv det rigtige resultat ud med nogle
> forskellige zip-filer. Det gør ingen forskel, om der er en mappe eller ej
> deri.

Men det gør en forskel om filerne selv ligger i en mappe. Det er
forklaringen (har lige testet).

--
Bertel