Fjernelse af tegnene 0:00 til 23:59 i et d~
Fra : Ace

Dato : 15-05-08 12:29

Hejsa

Hvordan kan man fjerne "tiden" i et dokument? Tegnkombinationen
strækker sig fra 0:00 til 23:59 og havde forestillet mig at man
kunne bruge str_replace, men frem for at skulle sidde og skrive
str_replace("0:00",
str_replace("0:01",
str_replace("0:02",
str_replace("0:03", ... etc.
båber jeg at der findes en væsentlig nemmere løsning.

Venligst
Ace

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Michael Zedeler

Dato : 15-05-08 16:06

Ace wrote:

> [...]
> str_replace("0:02",
> str_replace("0:03", ... etc.
> båber jeg at der findes en væsentlig nemmere løsning.

Se manualen til preg_replace.

Mvh. Michael.

Fra : Martin

Dato : 16-05-08 00:00

Ace wrote:
> [...]
> str_replace("0:02",
> str_replace("0:03", ... etc.
> båber jeg at der findes en væsentlig nemmere løsning.

$string = preg_replace('/[0-9]{1,2}:[0-9]{1,2}/','',$string);

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-05-08 10:26

Ace skrev:

> Hvordan kan man fjerne "tiden" i et dokument?

Hvis de står på en bestmt måde, kan man måske klippe dem fra
'rent mekanisk' (substr())?

--
Bertel